Ποιος θα το περίμενε ότι δύο ολλανδικά eShops, η Bol.com και η Coolblue θα έμπαιναν τόσο γρήγορα στο κλαμπ των δισεκατομμυρίων (Τα κορυφαία, βάσει τζίρου, ηλεκτρονικά καταστήματα του 2016). Ειδικότερα, η Bol.com, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά της Ολλανδίας και του Βελγίου, έσπασε το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ (1,3 δισ. ευρώ) σε καθαρές πωλήσεις ήδη στην οικονομική χρήση του 2016 (αρχείο PDF), ενώ οι καθαρές πωλήσεις της για το 2017 ανήλθαν στα 1,6 δισ. ευρώ. Μάλιστα, το 1/4 των πωλήσεών της αφορά υπηρεσίες πλατφορμών. Υπενθυμίζω ότι αυτή εξαγοράστηκε (αρχείο PDF) το 2012 από την Ahold Delhaize, μητρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος, έναντι 350 εκατ. ευρώ.
Στον αντίποδα, η Coolblue μπήκε φέτος στο κλαμπ των δισεκατομμυρίων, καθώς οι πωλήσεις της για το έτος 2017 ανήλθαν στα 1,2 δισ. ευρώ (αρχείο PDF), καταγράφοντας αύξηση 40% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα δε καθαρά κέρδη της ανήλθαν στα 9,1 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 8,9 εκατ. ευρώ το 2016.
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τη στρατηγική και την πορεία των εργασιών της, έδωσε φέτος για πρώτη φορά στην δημοσιότητα (αρχείο PDF) η Coolblue.
Σχετικά άρθρα:
- Τα κορυφαία, βάσει τζίρου, ηλεκτρονικά καταστήματα του 2016
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Οι 4 εταιρείες δισεκατομμυρίων του eFashion στην Ευρώπη (2017)
- Τα δέκα κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα του κόσμου
Categories: e-commerce
Απάντηση