Εντείνονται οι τάσεις συγκέντρωσης στην αγορά των Online φαρμακείων στην Ευρώπη. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η εξαγορά της ισπανικής πλατφόρμας ειδών υγιεινής και φαρμακείου Promofarma, από την ελβετική Zur Rose, μητρική της ολλανδικής DocMorris.
Η Promofarma με έδρα την Βαρκελώνη ιδρύθηκε το 2012 και λειτουργεί μια πλατφόρμα marketplace Online φαρμακείoυ. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα συνεργάζεται με περισσότερους από 500 προμηθευτές-φαρμακεία, ενώ διαθέτει προς πώληση περισσότερους από 50.000 κωδικούς από 3.500 διαφορετικές μάρκες. Οι πωλήσεις της για το 2017 ανήλθαν στα 19 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ στο εξωτερικό τα προϊόντα της αποστέλλονται σε περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες.
Μέσω της παραπάνω εξαγοράς, η Zur Rose ενισχύει περαιτέρω τη δεσπόζουσα θέση της στη σχετική αγορά, ενώ ταυτόχρονα αποκτά τεχνογνωσία για τη διερεύνηση του κόσμου των πλατφορμών (Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Zur Rose λειτουργεί με τη Dailymed, μια αντίστοιχη υπηρεσία αποστολής συνταγογραφούμενων φαρμάκων στις σωστές (έτοιμες) δόσεις με αυτή της PillPack (Η Amazon «ταρακουνά» τη φαρμακευτική αγορά – εξαγόρασε το Οnline φαρμακείο της PillPack).
Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η αύξηση του βαθμού συγκεντροποίησης και ολιγοπωλιακής διάρθρωσης της αγοράς των Online φαρμακείων θα ενταθεί ακόμη περισσότερο, με σοβαρές επιπτώσεις στη βιωσιμότητα των περισσοτέρων φαρμακείων (συμβατικών και διαδικτυακών).
Σχετικά άρθρα:
- Η Amazon «ταρακουνά» τη φαρμακευτική αγορά – εξαγόρασε το Οnline φαρμακείο της PillPack
- DocMorris: Συνεχίζει τις εξαγορές διαδικτυακών φαρμακείων
- Αυξάνονται οι τάσεις συγκέντρωσης της αγοράς των Online φαρμακείων στην Ευρώπη
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Online Pharmacy
Απάντηση