Όπως ήταν αναμενόμενο, το Deal συγχώνευσης των δύο μεγαλύτερων αλυσίδων πολυκαταστημάτων της Γερμανίας, των “Ζωντανών Νεκρών” Kaufhof και Karstadt, έγινε πραγματικότητα (Galeria Kaufhof and Karstadt to Join Force). Με συνολικό τζίρο 5,4 δισ. ευρώ, η καναδική Hudson Bay Europe (εξαγόρασε την Kaufhof το 2015 από την Metro έναντι 2,8 δισ. ευρώ) και η αυστριακή Signa Retail Group (εξαγόρασε την Karstadt το 2014 από τον Nicolas Berggruen έναντι του συμβολικού ποσού του ενός ευρώ) συγχωνεύουν τις προβληματικές επιχειρηματικές δραστηριότητες λειτουργίας των πολυκαταστημάτων τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κυριαρχία της Amazon.
Τόσο η Kaufhof όσο και η Karstadt έκαναν τραγικά λάθη. Σε αντίθεση με την Amazon, το ενδιαφέρον τους εστιάζονταν περισσότερο στη σωτηρία του συμβατικού εμπορίου ήτοι των καταστημάτων τους παρά στην προσφορά μοναδικών υπηρεσιών προς τους πελάτες τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο τζίρος της Amazon στη Γερμανία είναι διπλάσια μεγαλύτερος απ’ ότι ο συνολικός τζίρος των παραπάνω (κάποτε) μεγαθηρίων του λιανεμπορίου.
Όπως έχω επεξηγήσει στο παρελθόν, το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τρένο του μέλλοντος. Οι παραδοσιακοί λιανέμποροι για να επιζήσουν θα πρέπει να αποκτήσουν την Επιχειρηματική Αριστεία στο μελλοντικό Εμπόριο αλλά και να μετασχηματίσουν ριζικά το υφιστάμενο επιχειρηματικό μοντέλο τους, καθώς και ο δικός τους ρόλος ύπαρξης, με τη μορφή του απλού εμπόρου μεταλλάσσεται: Από έμπορος σε πάροχο υπηρεσιών („Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;“).
Για τις Kaufhof και Karstadt τα πράματα δεν είναι καθόλου ρόδινα, καθώς το ενδιαφέρον των μητρικών εταιρειών Hudson Bay Europe και Signa Retail Group επικεντρώνεται ουσιαστικά στην ανάπτυξη και εκμετάλλευση ακινήτων ήτοι στο ακίνητο ως αγαθό και όχι στην πώληση αγαθών – επίλυση των αναγκών του πελάτη.
Σχετικά άρθρα:
- Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;
- Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές
- Η επανάσταση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο θα μεταβάλλει το προφίλ των εργαζομένων στο λιανεμπόριο
- Οι πέντε μελλοντικές τάσεις του λιανεμπορίου
- Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος
- Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου
- Showrooming: Οι καταναλωτές βλέπουν το μέλλον των καταστημάτων ως χώρους επίδειξης
Categories: e-commerce, Multichannel Commerce
Απάντηση