Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όρους GMV

Η πρόσφατη γνωστοποίηση της ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value – GMV) της Amazon, της Zalando και της Pinduoduo μάς δίνουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα σύγκρισης των διαδικτυακών πλατφορμών -B2C και B2B Marketplaces- αναμεταξύ τους, ενώ το πραγματικό μέγεθός τους φαίνεται αναμφισβήτητα στον συνολικό όγκο των εμπορευμάτων που αυτές διακινούν.

Σύμφωνα, λοιπόν, με δημοσιευμένα στοιχεία των επιχειρήσεων, η Alibaba αποτελεί την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα που θα σπάσει το φράγμα του ενός τρισεκατομμυρίου με όρους GMV. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Amazon, δείχνοντάς μας ότι τα φαινόμενα απατούν και παρά το μέγεθός της αυτή, τουλάχιστον προς το παρόν, δείχνει σχετικά «μικρή», ενώ η JD.com την ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής.

Μεγάλος ηττημένος είναι η eBay, ο «στυλοβάτης του εμπορίου του παρελθόντος» που κάποτε ηγείτο της λίστας των μεγαλύτερων πλατφορμών.  Αντίθετα, μεγάλος κερδισμένος είναι η κινεζική πλατφόρμα Pinduoduo, η οποία βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα κατάταξης της σχετικής λίστας.

Η κυριαρχία της Κίνας και των ΗΠΑ στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι χαρακτηριστική, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο μια ευρωπαϊκή εταιρεία, η γερμανική Zalando, μπήκε στην πρώτη δωδεκάδα της σχετικής κατάταξης. Αν και η συνολική ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων τα οποία πωλήθηκαν μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας ανήλθαν «μόλις» στα 7,5 δισ. δολάρια, η εταιρεία εκτιμά ότι μεταξύ του 2023 και του 2024 το μέγεθός της θα ανέλθει στα 22 εκατ. δολάρια περίπου σε όρους GMV.

Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, οι διαδικτυακές πλατφόρμες – B2C και B2B Marketplaces – ανήκουν αναμφισβήτητα στους μεγάλους νικητές του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Ως εκ τούτου, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοήσουν ότι το μέλλον το δικό τους αλλά και το μέλλον της Ελλάδας θα εξαρτηθεί άμεσα από τον βαθμό της Ψηφιακής Ωριμότητας αλλά και από την κατάκτηση της Επιχειρηματικής Αριστείας στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν καθώς και την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων-πλατφορμών τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων της.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Commerce Platforms, Αναλύσεις, Trends

Ετικέτες: , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: