Shein, η κινεζική εταιρεία φαινόμενο που κάνει πωλήσεις ύψους 1,5 δισ. δολάρια, χωρίς να το καταλάβει κανείς

Με το στόμα ανοικτό έμεινε πριν από λίγες μέρες ο κλαδικός τύπος στη Γερμανία, όταν έγινε γνωστό ότι η κινεζική online εταιρεία Shein Fashion βρέθηκε από το πουθενά, στην 38η θέση κατάταξης στη λίστα των κορυφαίων διαδικτυακών καταστημάτων στη Γερμανία (σχετικό άρθρο θα δημοσιεύσω τις επόμενες μέρες), με πωλήσεις ύψους 161 εκατ. ευρώ.

Shein App iOSΌμως, ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein, η οποία αριθμεί 50 εκατ. πελάτες παγκοσμίως και κατάφερε να δεκαπλασιάσει σε δύο χρόνια τις πωλήσεις της σε όλο τον κόσμο, στα 1,5 δισ. δολάρια το 2018;

Η Shein, λοιπόν, ανέπτυξε μια Πρόταση Αξίας «γρήγορης» μόδας (Fast Fashion) στους «millennials» και στη γενιά «γενιά Ζ», η οποία επικεντρώνεται από τη μια στις χαμηλές τιμές των προϊόντων (συνήθως οι τιμές των αγαθών βρίσκεται κάτω από 20 δολάρια και μερικές φορές και κάτω από 5 δολάρια) και στους γρήγορους κύκλους παραγωγής (περισσότεροι από 500 νέοι κωδικού φορτώνονται καθημερινά στην ιστοσελίδα της εταιρείας) και από την άλλη στους αργούς χρόνους παράδοσης (στην Ελλάδα για παράδειγμα ο χρόνος παράδοσης ανέρχεται μεταξύ 20 και 30 μέρες), ενώ παράλληλα αξιοποίησε αυτό το γρήγορο/αργό μοντέλο για να διεισδύσει και να αναπτυχθεί ταχεία στις διεθνές αγορές, χωρίς φυσικά την ύπαρξη λειτουργικών εξόδων που σχετίζονται με το άνοιγμα φυσικών καταστημάτων. Να σημειώσω εδώ ότι οι κυριότερες αγορές της είναι αυτές της Ευρώπης, των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και της Μέσης Ανατολής, ενώ τα προϊόντα αποστέλλονται σε περισσότερες από 220 χώρες σε όλο τον κόσμο.

H Shein, η Aliexpress („GMV ενός τρισ. δολαρίων προσδοκά η Alibaba για τη φετινή οικονομική χρήση»), η Pinduoduo („Pinduoduo: Η πλατφόρμα ομαδικών αγορών στην εποχή του WeChat που τρελαίνει του κινέζους») και εμμέσως η Wish („Wish: Με πωλήσεις που αγγίζουν σχεδόν τα 2 δισ. δολάρια περίπου το 2018 και με νέα επενδυτικά κεφάλαια εμπλουτίζει στην Ευρώπη -και σύντομα και στην Ελλάδα- τις υπηρεσίες της») αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα ενός κύματος κινεζικών επιχειρήσεων του ηλεκτρονικού και κινητού επιχειρείν, που μας δείχνουν τι αμέτρητες εκπλήξεις επιφυλάσσει η επόμενη μέρα για την ευρωπαϊκή αγορά.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Business Models, e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Fashion

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: