Με πωλήσεις 358 εκατ. δολάρια και ζημίες 92 εκατ. δολάρια το 2018, η Casper, o κυριότερος διαδικτυακός παίκτης στην αγορά της στρωματοποιίας στις Η.Π.Α., δρομολογεί την είσοδό της στο χρηματιστήριο. Σύμφωνα με στοιχεία του κατατεθέντος ενηµερωτικού δελτίου στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, η Casper έχει θέσει ως στόχο να συγκεντρώσει 100 εκατ. δολάρια.
Το ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας περιέχει πλήθος από πληροφορίες σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία της, το επιχειρηματικό μοντέλο της Direct-to-Consumer, το μέγεθος της αγοράς, την στρατηγική της αλλά και ψεύτικες προσδοκίες.

Σύγκριση επιχειρηματικών μοντέλων Casper vs. Bett1.de
Σε αντίθεση με την κερδοφόρα γερμανική Bett1.de και τη Mono-brand στρατηγική της, η Casper εστιάζει στο marketing και ολοένα και περισσότερο στο multichannel και στη λειτουργία φυσικών καταστημάτων. Η εταιρεία το 2018 δαπάνησε συνολικά το ποσό των 200 εκατ. δολαρίων για την προμήθεια των στρωμάτων και 126 εκατ. για το μάρκετινγκ, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί συνολικά 60 φυσικά καταστήματα στις Η.Π.Α και στον Καναδά. Μάλιστα στο ενημερωτικό δελτίο γίνεται αναφορά στο ότι αυτή προτίθεται να λειτουργήσει στα επόμενα χρόνια μόνο στη Βόρεια Αμερική, περισσότερα από 200 καταστήματα.
Στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της, η Casper που απαριθμεί 1,4 εκατ. πελάτες και που εκτός τις αγορές των Η.Π.Α. και Καναδά δραστηριοποιείται και στις αγορές της Μ. Βρετανίας, Γερμανίας και Γαλλίας, αποτιμήθηκε στα 1,1 δισ. δολάρια.
Στο παρελθόν είχα αναφερθεί εκτενέστερα τις δυσκολίες του κλάδου της στρωματοποιίας, μιας αγοράς στην οποία οι παραδοσιακοί καινοδεινόσαυροι έμποροι εξακολουθούν να εναντιώνονται με όλη τους τη δύναμη για τη διατήρηση του κατεστημένου, με αρνητικές επιπτώσεις για τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου τους, όπως μας έδειξε πριν από λίγο καιρό η πώληση της γερμανικής Matratzen Concord, της μεγαλύτερης λιανικής στρωμάτων στις γερμανόφωνες αγορές (830 καταστήματα και τζίρο 224 εκατ. ευρώ), σε μια κινεζική συμφερόντων εταιρεία, έναντι του ποσού των 5 εκατ. ευρώ!
Σχετικά άρθρα:
- Λεφτά στα…στρώματα, οι νέες διαδικτυακές μάρκες τύπου Casper και Bett1 ταρακουνούν τη βαρετή αγορά στρωματοποιίας – μια αξιολόγηση της αγοράς
- Με ποιον τρόπο οι νέες μικρές μάρκες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου παίρνουν τη σκυτάλη από τις μεγάλες μάρκες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών
- Mono-brands: Οι νέες μάρκες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου
- Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Οι κατασκευαστές και η χάραξη στρατηγικής διάθεσης προϊόντων στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Η εξέλιξη της στρατηγικής Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων
Categories: Business Models, e-commerce, E-Furniture, Multichannel Commerce
Απάντηση