Μια από τις μεγαλύτερες ηλεκτρονικές πλατφόρμες – marketplaces ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης, η αποκαλούμενη ως «πολωνική Amazon», η Allegro, μπήκε πρόσφατα στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας με αποτίμηση 14,9 δισ. ευρώ, συγκεντρώνοντας νέα κεφάλαια ύψους 2 δισ. ευρώ περίπου. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την αποπληρωμή των υφιστάμενων δανείων της.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1999, λειτουργώντας αρχικά ως μια C2C πλατφόρμα δημοπρασιών σαν αυτή της eBay και τελικά ως μια B2C πλατφόρμα τύπου Amazon. H Allegro, λοιπόν, λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο πλατφορμών (Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών), διασυνδέοντας τους 117.000 εμπόρους της με τους 12,3 εκατ. ενεργούς πελάτες της, ενώ το 17% των ενεργών πελατών της (2,1 εκατ. πελάτες) είναι μέλη του συνδρομητικού προγράμματος «SMART!».
Allegro, η κορυφαία πολωνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι πωλήσεις του κορυφαίου διαδικτυακού λιανεμπόρου στην πολωνική αγορά ανήλθαν στα 2,6 δισ. ζλότι (περίπου 610 εκατ. ευρώ) το 2019, καταγράφοντας αύξηση 31,1% έναντι του 2018. Κατά το α΄ εξάμηνο του 2020, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 290 εκατ. ζλότι (περίπου 65 εκατ. ευρώ) έναντι 196 εκατ. του α´ εξαμήνου του 2019, καταγράφοντας αύξηση 48%.
Στην οικονομική χρήση 2019-2020, η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων και εισιτηρίων (Gross Merchandise Value) που διακινήθηκαν μέσω των πλατφορμών της ανήλθαν σε 7,56 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 24,75% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2018/2019 (6,06 δισ. δολάρια).
Άξιον αναφοράς είναι ότι στον όμιλο Allegro ανήκουν οι εταιρείες Ceneo.pl (μηχανή αναζήτησης, η οποία εξαγοράστηκε από την Allegro το 2006) και eBilet (πλατφόρμα ticketing εισιτηρίων, η οποία εξαγοράστηκε από την Allegro τον περασμένο Απρίλιο).
Στο έγγραφο IPO των 391 σελίδων της Allegro (αρχείο PDF) μπορείτε να βρείτε ενδιαφέροντα στοιχεία για την πολωνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία – αριθμοδείκτες πλατφορμών.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες – marketplace τύπου Amazon, Zalando, Alibaba και Allegro είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της επιδημίας του κορωνοϊού („Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο“).
Σχετικά άρθρα:
- Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όρους GMV
- Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο
- Ανάλυση: Γιατί η Ελλάδα χρειάζεται να αναπτύξει Πλατφόρμες
- Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms
Απάντηση