Allegro: Μπήκε στο Χρηματιστήριο με αποτίμηση 14,9 δισ. ευρώ

Μια από τις μεγαλύτερες ηλεκτρονικές πλατφόρμες – marketplaces ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης, η αποκαλούμενη ως «πολωνική Amazon», η Allegro, μπήκε πρόσφατα στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας με αποτίμηση 14,9 δισ. ευρώ, συγκεντρώνοντας νέα κεφάλαια ύψους 2 δισ. ευρώ περίπου. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την αποπληρωμή των υφιστάμενων δανείων της.

Allegro HomepageΗ εταιρεία ιδρύθηκε το 1999, λειτουργώντας αρχικά ως μια C2C πλατφόρμα δημοπρασιών σαν αυτή της eBay και τελικά ως μια B2C πλατφόρμα τύπου Amazon. H Allegro, λοιπόν, λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο πλατφορμών (Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών), διασυνδέοντας τους 117.000 εμπόρους της με τους 12,3 εκατ. ενεργούς πελάτες της, ενώ το 17% των ενεργών πελατών της (2,1 εκατ. πελάτες) είναι μέλη του συνδρομητικού προγράμματος «SMART!».

Allegro, η κορυφαία πολωνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι πωλήσεις του κορυφαίου διαδικτυακού λιανεμπόρου στην πολωνική αγορά ανήλθαν στα 2,6 δισ. ζλότι (περίπου 610 εκατ. ευρώ) το 2019, καταγράφοντας αύξηση 31,1% έναντι του 2018. Κατά το α΄  εξάμηνο του 2020, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 290 εκατ. ζλότι (περίπου 65 εκατ. ευρώ) έναντι 196 εκατ. του α´  εξαμήνου του 2019, καταγράφοντας αύξηση 48%.

Στην οικονομική χρήση 2019-2020, η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων και εισιτηρίων (Gross Merchandise Value) που διακινήθηκαν μέσω των πλατφορμών της ανήλθαν σε 7,56 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 24,75% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2018/2019 (6,06 δισ. δολάρια).

Άξιον αναφοράς είναι ότι στον όμιλο Allegro ανήκουν οι εταιρείες Ceneo.pl (μηχανή αναζήτησης, η οποία εξαγοράστηκε από την Allegro το 2006) και eBilet (πλατφόρμα ticketing εισιτηρίων, η οποία εξαγοράστηκε από την Allegro τον περασμένο Απρίλιο).

Στο έγγραφο IPO των 391 σελίδων της Allegro (αρχείο PDF) μπορείτε να βρείτε ενδιαφέροντα στοιχεία για την πολωνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία – αριθμοδείκτες πλατφορμών.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες – marketplace τύπου Amazon, Zalando, Alibaba και Allegro είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της επιδημίας του κορωνοϊού (Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο“).

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms

Tags: ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: