Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι επιπτώσεις του στα εμπορικά κέντρα

Η ορθολογική οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και το στοίχημα που γεννά για το πώς ο πελάτης θα λάβει το παραγγελθέν προϊόν σε άριστη κατάσταση «εδώ και τώρα» είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στρατηγικούς παράγοντες επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συνακόλουθα, η παράμετρος αυτή  αποτελεί την κυριότερη αρμοδιότητα στην οποία θα πρέπει να εστιάσουν οι διαδικτυακοί έμποροι.

Κέντρο διανομής της Amazon στη Γερμανία – Πηγή: Amazon

Την τάση της αγοράς δείχνει το παράδειγμα της Amazon που στήνει παγκοσμίως γιγάντια κέντρα διανομής με απώτερο σκοπό την άμεση παράδοση ενός προϊόντος από το σημείο Α στο σημείο Β.  Ήδη σε συγκεκριμένες περιοχές διάφορων χωρών, όπως στις Η.Π.Α, την Αγγλία και τη Γερμανία, δίνεται η δυνατότητα  άμεσης παράδοσής του στους πελάτες της, το  απόγευμα δηλαδή της ίδιας μέρας που ολοκληρώθηκε η παραγγελία.

Τώρα θα αναρωτηθείτε, τι σχέση έχουν τα παραπάνω με τα εμπορικά κέντρα.

Στο περσινό συνέδριο Κ5 ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού ομίλου Tengelmann  ο κύριος  Karl-Erivan Haub  είχε αναφέρει μεταξύ άλλων τον αντίκτυπο που θα έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά ακινήτων. Έτσι λοιπόν, μεγάλες επιφάνειες θα μείνουν ελεύθερες ακόμα και σε περιοχές φιλέτα, γεγονός που θα επιφέρει αναγκαστικά αλλαγές στις τιμές των ακινήτων.

Ας δούμε, λοιπόν, ποια είναι τα συμπεράσματα που παρατηρούμε στις τάσεις των νέων εξελίξεων των αγορών:

α) Οι παραδοσιακοί καλοί πελάτες των Shopping Malls, τα βιβλιοπωλεία τείνουν να εξαφανιστούν από τα εμπορικά κέντρα. Η ψηφιοποίηση και η μάχη τιμών επιταχύνουν τις παραπάνω εξελίξεις.

β) Τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών αιμορραγούν όσο κανένας άλλος κλάδος. Τα περιθώρια κέρδους μικραίνουν, αλυσίδες κλείνουν, ενώ στον αντίποδα οι «καθαρά» διαδικτυακοί παίκτες ηλεκτρικών ειδών αναπτύσσονται. Πιθανά στο μέλλον να δούμε τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών να επιλέγουν μικρότερους χώρους με μια μόνο λειτουργία, αυτή ως σημείου παραλαβής των παραγγελθέντων προϊόντων μέσω του διαδικτύου από τους καταναλωτές.

γ) Η ραγδαία ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών καταστημάτων με προϊόντα ένδυσης και υπόδησης επιφέρει έντονο ανταγωνισμό στα αντίστοιχα καταστήματα του λιανεμπορίου με αποτέλεσμα την μείωση στην απόδοση  καθώς επίσης και στο περιθωρίου κέρδους σε αυτά με αποτέλεσμα την απελευθέρωση σημείων πώλησης.

δ) Μακροπρόθεσμα, οι νέες τεχνολογίες θα δίνουν τη δυνατότητα  αποστολής σε ψηφιακή μορφή ενός προϊόντος στον τελικό καταναλωτή, όπως οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές (3D Printers) των οποίων η τιμή τους ολοένα και μειώνεται.  Στη συνέχεια, το προϊόν θα εκτυπώνεται – «παράγεται» σε άμεσο χρόνο στον τρισδιάστατο εκτυπωτή που θα βρίσκεται στο ίδιο το νοικοκυριό. Για μεγαλύτερα προϊόντα θα διατίθενται μεγαλύτεροι εκτυπωτές. Επίσης, μέσω της «επαυξημένης» πραγματικότητας (Augmented Reality ή AR) ο καταναλωτής δε θα χρειάζεται να επισκεφθεί ένα παραδοσιακό σημείο πώλησης, για να βιώσει την επαφή με το προϊόν το οποίο τον ενδιαφέρει.

Είναι, λοιπόν αναγκαία η ανάπτυξη εμπορικών κέντρων και ιδίως για τους νέους καταναλωτές της ψηφιακής γενιάς; Σίγουρα, οι παραπάνω αλλαγές δε θα λάβουν χώρα εδώ και τώρα, αλλά σύντομα. Ο χρόνος κυλάει… και μάλιστα πολύ γρήγορα!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις, Multichannel Commerce, Trends

Ετικέτες:, , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: