Ybuy, Artsicle: Συνδρομητικές υπηρεσίες – Δοκιμάζω προτού αγοράσω

Στο παρελθόν είχα αναλύσει το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομητικών υπηρεσιών του ηλεκτρονικού εμπορίου (abo-commerce). Επιπλέον,  είχα παρουσιάσει τις παγίδες αλλά και τους παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία του . Εδώ και λίγο καιρό, διάφορες νεοϊδρυθείσες εταιρείες έχουν αναπτύξει εμπορικά το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο με μια (νέα) υπηρεσία μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν τα προσφερόμενα προϊόντα, προτού αποφασίσουν να τα αγοράσουν από αυτές.

Παρακάτω σας παρουσιάζω μερικές από αυτές τις εταιρείες:

Στην Υbuy οι χρήστες καταβάλλουν 24,95 δολάρια μηνιαίως για τη δυνατότητα που τους παρέχεται να δοκιμάσουν σε διάστημα ενός μήνα και μέσα από ένα ευρύ φάσμα επιλεγμένων προϊόντων (κυρίως gadgets, όπως IPAD, μηχανές του καφέ, φωτογραφικές μηχανές αλλά και προϊόντα από την πλατφόρμα της Kickstarter) προτού αποφασίσουν να τα αγοράσουν ή να τα επιστρέψουν. Εφόσον αποφασίσουν να αγοράσουν κάτι, τότε το ποσό των 24,95 δολαρίων πιστώνεται στην τιμή  αγοράς του συγκεκριμένου προϊόντος. Εάν δεν επιθυμούν την αγορά τους, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τα επιστρέψουν πίσω. Η αποστολή των προϊόντων τόσο κατά την παράδοση όσο κατά την επιστροφή τους είναι δωρεάν. Πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της Google Eric Schmidt επένδυσε το ποσό του ενός εκατ. δολαρίων στη συγκεκριμένη εταιρεία μέσω της επενδυτικής εταιρείας του Tomorrow Ventures.

Αντίστοιχα, η artsicle από τη Νέα Υόρκη δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της με αρχικό κόστος 25 δολαρίων να δοκιμάσουν διάφορα αυθεντικά έργα τέχνης, προτού αποφασίσουν να τα αγοράσουν. Η επιλογή γίνεται με βάση τις προτιμήσεις και το στυλ των έργων τέχνης. Τα παραπάνω οι χρήστες έχουν ήδη γνωστοποιήσει μέσω ενός κουίζ, κατά την εγγραφή τους. Σε αυτή την περίπτωση η αποστολή αλλά και η επιστροφή των έργων τέχνης είναι δωρεάν. Εφόσον οι χρήστες επιθυμούν να αγοράσουν ένα πίνακα, τότε το 50% του κόστους ενοικίασης πιστώνεται στην τιμή αγοράς του συγκεκριμένου πίνακα. Να σημειώσουμε ότι υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 5 δολαρίων για την ασφάλιση των πινάκων και η artsicle μοιράζεται το ποσό της ενοικίασης τους με τους  συμβεβλημένους καλλιτέχνες.

Δείτε το παρακάτω βίντεο, όπου οι ιδρυτές της Alexis Tryon και Scott Carleton εξηγούν ότι θέλουν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα αγοράζουν στο μέλλον τα έργα τέχνης.

Στο ίδιο μήκος κύματος λειτουργεί και η Turning Art,  η οποία αντί για μοναδικά έργα τέχνης προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα δοκιμής αφισών, μέσω συνδρομητικής υπηρεσίας με κόστος 10 δολάρια και 30 δολάρια αντίστοιχα, αναλόγως με το μέγεθος των αφισών. Όπως και στην περίπτωση της Ybuy έτσι και σε αυτή την περίπτωση, το συνολικό ποσό της συνδρομής πιστώνεται στην τιμή κτήσης μιας αφίσας.

Τέλος, η Warby Parker προσφέρει οπτικά είδη και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες, εκτός από  την «εικονική» δοκιμή των ειδών αυτών μέσω της Webcameras, να τα δοκιμάσουν (μέχρι και πέντε είδη γυαλιών) στο σπίτι για διάστημα πέντε ημερών.

Οι χρήστες μπορούν να φορτώσουν φωτογραφίες με τα γυαλιά που δοκιμάζουν στα κοινωνικά δίκτυα, όπως στο Facebook και στο Twitter και να λάβουν τις συμβουλές τόσο από τους φίλους τους όσο και από τους ειδικούς της Warby Parker. Η υπηρεσία αυτή είναι επίσης δωρεάν. Ωστόσο είναι απαραίτητη η χρήση πιστωτικής κάρτας για λόγους ασφαλείας.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Abo-Commerce

Ετικέτες:, , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: