euclid: Google Analytics για τα «φυσικά» καταστήματα

Στο διαδίκτυο, οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων λαμβάνουν συνήθως τις αποφάσεις τους σχετικά με την πώληση των προϊόντων τους χρησιμοποιώντας το «σκληρό» νόμισμα των «δεδομένων» των πελατών τους, τα οποία συλλέγουν με την επίσκεψή  στις ιστοσελίδες τους. Τι γίνεται όμως με τα φυσικά καταστήματα; Οι ιδιοκτήτες τους εξακολουθούν να βασίζονται σε εικασίες. Λύση για το παραπάνω πρόβλημα φαίνεται να έχει βρει η εταιρεία Euclid Elements από το  Πάλτο Άλτο της Καλιφόρνια. Η επωνυμία πάρθηκε από τη διατριβή «Στοιχεία» του έλληνα μαθηματικού Ευκλείδη, γνωστού ως πατέρα της Γεωμετρίας. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα λογισμικού μέσω της οποίας συλλέγει πληροφορίες σχετικά με την κίνηση και τη συμπεριφορά των πελατών στα καταστήματα, όπως πού κατευθύνονται οι πελάτες, πόσο διαρκεί η επίσκεψή τους στα καταστήματα και πόσοι πελάτες έφτασαν στο κατάστημα (βιτρίνα) αλλά τελικά δεν μπήκαν μέσα σ’ αυτό. Μέσω γραφικών του στυλ των Google Analytics, η εταιρεία προσφέρει τις παραπάνω χρήσιμες πληροφορίες με τη μορφή συνδρομητικής υπηρεσίας. Με τις πληροφορίες αυτές, λιανέμποροι μπορούν να πάρουν τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις.

Η παραπάνω υπηρεσία λειτουργεί μέσω της τοποθέτησης μιας σειράς μικρών αισθητήρων γύρω από ένα κατάστημα το οποίο με αυτό τον τρόπο παρακολουθεί «παθητικά» τις κινητές συσκευές (smartphones – tablets), μέσω σύνδεσης ασύρματων εκπομπών (Wi-Fi) και του κατατεμαχισμού της διεύθυνσης MAC των κινητών (διαδικτυακών) συσκευών των επιμέρους πελάτων, καθώς αυτοί κινούνται γύρω και μπροστά από το κατάστημα. Η πληροφορία αυτή παραδίδεται μόνο αθροιστικά στους λιανέμπορους, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί η εισβολή στην ιδιωτική ζωή των μεμονωμένων πελατών. Επίσης, όσοι από τους πελάτες αισθάνονται ανασφαλείς και δεν επιθυμούν την υπηρεσία μπορούν να ακολουθήσουν τις οδηγίες για την απόσυρση της συμμετοχής τους. Αυτές τοποθετούνται στα συμμετέχοντα καταστήματα. Κάθε αισθητήρας μπορεί να καλύψει μια έκταση περίπου 55 τ.μ. και η τοποθέτησή  του κατά μέσο όρο διαρκεί δύο λεπτά. Η παραπάνω συνδρομητική υπηρεσία πωλείται ανά αισθητήρα προς 200 δολάρια μηνιαίως.

Αυτή τη στιγμή, η υπηρεσία βρίσκεται στη δοκιμαστική φάση  και ήδη υπάρχουν τα πρώτα ενδεικτικά «θετικά» συμπεράσματα από την αξιολόγηση της χρήσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τους καταστηματάρχες.

Η οικοδόμηση των κατάλληλων δεξιοτήτων πολυκαναλικών δικτύων διανομής και η αλληλεπίδραση των καταναλωτών μέσω των σημείων επαφών (touchpoints) με το παραδοσιακό λιανεμπόριο αποτελεί ύψιστης σημασίας ζήτημα για τους «πολυκαναλικούς» τζίρους του λιανεμπορίου, όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μας. Σίγουρα η παραπάνω υπηρεσία, όπως και άλλες παρεμφερείς τεχνολογίες που θα ακολουθήσουν στο μέλλον, θα επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στον τρόπο με τον οποίο θα βιώνει ο καταναλωτής τις αγορές του στα «φυσικά» καταστήματα. Και αυτό, διότι οι καταστηματάρχες θα ξέρουν πια πώς να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους, μέσα και έξω από τον «χώρο» των καταστημάτων…Και όλα αυτά χάρη στον Ευκλείδη!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Location Based Services, Multichannel Commerce

Ετικέτες:, , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: