Υπηρεσίες ανθοπωλείων: Ξανάνθισαν..δεμένες με την κλωστή της συνδρομής

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες προϊόντων των οποίων η διάθεση είναι ιδανική δια μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών είναι αυτή της αποστολής-παράδοσης λουλουδιών. Τη συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα πρώτη υλοποίησε τον Απρίλιο του 2010 η αμερικανική H.Bloom με έδρα τη Νέα Υόρκη, η οποία σε συνολικά τρείς επενδυτικούς γύρους έλαβε επενδυτικά κεφάλαια ύψους 18 εκατ. δολάρια από τα οποία τα 10 εκατ. δολάρια τα έλαβε φέτος τον Απρίλιο.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρει σε ιδιώτες αλλά και σε επιχειρήσεις όπως γραφεία, εστιατόρια, ιατρεία, ξενοδοχεία, λιανέμπορους τη δυνατότητα εβδομαδιαίας, δεκαπενθήμερης ή και μηνιαίας παράδοσης φρέσκων συνθέσεων από λουλούδια με ελάχιστο κόστος 29 δολάρια ανά παραγγελία και χωρίς μεταφορικά έξοδα. Η προηγούμενη εταιρεία προσφέρει την παραπάνω υπηρεσία της αρχικά μόνο σε 4 μεγάλα αστικά κέντρα της Αμερικής (Νέα Υόρκη, Σικάγο, Σαν Φρανσίσκο και Ουάσινγκτον). Ωστόσο,  προγραμματίζει στα επόμενα πέντε χρόνια να επεκτείνει την υπηρεσία της σε 25 πόλεις τόσο στην Αμερική όσο και στον Καναδά. Πρόσφατα η H.Bloom δημοσίευσε και τα πρώτα οικονομικά στοιχεία της. Βάση αυτών, το 2011 ο τζίρος της ανήλθε στα 2,1 εκατ. δολάρια, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα «πολύ ψωμί» μιας και το συνολικό μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς ανέρχεται στα 35 δισ. δολάρια ετησίως.

Το μέγεθος της αντίστοιχης ευρωπαϊκής αγοράς ανέρχεται  περίπου στα 15 δισ. ευρώ ετησίως από τα οποία μόνο τρία εκατ. πραγματοποιούνται στη Γερμανία. Αυτό κοίταξαν να εκμεταλλευτούν και οι δύο πρώτοι κλώνοι της H.Bloom στη γερμανική αγορά, η Bloomy Days και η Miflora. Η πρώτη έλαβε με επιτυχία μέσω μικροχρηματοδότησης (Crowdfunding) της γερμανικής πλατφόρμας Seedmatch το ποσό των 100.000 ευρώ. Συνολικά 175 μικροεπενδυτές επένδυσαν κατά μέσο όρο το ποσό των 573 ευρώ.  Η διαφοροποίηση της γερμανικών κλώνων σε σχέση με την Η.Bloom έγκειται στο ότι αυτές αποστέλλουν το εμπόρευμά τους μέσω συνεργασίας με courier σε πελάτες τους σε όλη τη Γερμανία σε αντίθεση με την Η.Bloom η οποία έστησε δικό της στόλο για την προμήθεια των μεγάλων πελατών της.

Εκτός του μεγέθους της αγοράς, αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον στο διαδικτυακό εμπόριο λουλουδιών είναι ότι μέσω οικονομικών αγορών, χωρίς τη  μεσολάβηση πολλών μεσαζόντων, τα περιθώρια κέρδους μπορεί να είναι αρκετά υψηλά. Επίσης, η μικρή διάρκεια αντοχής των προϊόντων σημαίνει πρακτικά μια υψηλή διαχρονική αξία του πελάτη (Customer Lifetime Value), ενώ το ποσοστό επιστροφής ανθοδεσμών είναι μηδαμινό.

Το «συνδρομητικό» επιχειρηματικό μοντέλο του ηλεκτρονικού εμπορίου με τις παγίδες του και τους παράγοντες επιτυχίας του, το ανέλυσα σε παλαιότερο άρθρο μου.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Abo-Commerce

Ετικέτες: , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: