Rakuten: 900 εκατ. δολάρια για τη στρατηγική εξαγορά της Viber

Ο γιαπωνέζικος γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten εξαγόρασε πρόσφατα την ισραηλινή  Viber Media, εταιρεία που έχει έδρα την Κύπρο και λειτουργεί μια από τις πιο δημοφιλείς VoIP εφαρμογές στον κόσμο, με πάνω από 300 εκατ. χρήστες σε 193 χώρες.

ViberΗ παραπάνω εξαγορά έχει για τη Rakuten ιδιαίτερη στρατηγική σημασία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Rakuten Hiroshi Mikitani έκρινε την εξαγορά ως απαραίτητη, διότι όπως αναφέρει, όποιος θέλει να επιζήσει χρειάζεται να κατέχει υπηρεσίες αποστολής (κινητών) μηνυμάτων και Gaming, καθώς σε αυτές τις υπηρεσίες οι χρήστες είναι ενεργοί.

Το ότι ο Mikitani κατέβαλε το παραπάνω υψηλό ποσό σε μια εταιρεία που δεν έχει έσοδα και πόσο μάλλον κέρδη, δικαιολογείται από τα νούμερα των Downloads του περασμένου Δεκεμβρίου. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της Prioti, τότε η εφαρμογή της Viber τόσο για συσκευές Android όσο και για συσκευές Apple έγινε κατέβασμα 16,4 εκατ. φορές παγκοσμίως. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η ίδια έχει σημειώσει downloads μόνο κατά 500.000 λιγότερα σε σχέση με τον κυρίαρχο ανταγωνιστή της, αυτού της WhatsApp. Ενώ η κύρια διαφορά της σε σχέση με τον ανταγωνισμό φαίνεται να είναι η δυνατότητα που προσφέρει η ίδια στους χρήστες της για δωρεάν κλήσεις μέσω του δικτύου δεδομένων.

Με την παραπάνω εξαγορά, δίνεται η δυνατότητα στην Rakuten μέσω του συνδυασμού υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών καθώς και ποικίλου ψηφιακού περιεχομένου να διεισδύσει σε νέες αγορές και να καθιερωθεί ως η κορυφαία επιχείρηση διαδικτυακών υπηρεσιών στον κόσμο. Ενώ με τις πάνω από 40 διαφορετικές υπηρεσίες, η Rakuten έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα, η οποία βασίζεται σε ένα μοναδικό κωδικό πελάτη και το σχετικό συνδεδεμένο πρόγραμμα επιβράβευσης αυτής Rakuten Super Point.

Rakuten-Ecosystem

Η Rakuten δημοσίευσε πρόσφατα τα οικονομικά αποτελέσματα του 2013.  Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις της ανήλθαν στα 3,9 δισ. ευρώ (αύξηση 29,5%) εμφανίζοντας κέρδη της τάξεως των 684 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 347 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρονικής περιόδου.

Η φιλοδοξία της Rakuten είναι να μειώσει ολοένα και περισσότερο την απόσταση από τους δύο κυρίαρχους παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτών της Amazon και της eBay. Το παραπάνω φαίνεται να επιτυγχάνεται  από την επέλαση της στις κυριότερες αγορές του κόσμου μέσω διαφόρων στρατηγικών επενδύσεων και εξαγορών, όπως της Pinterest, της Buy.com, της PriceMinister, της Play.com, της Kobo,της Tradoria, της Viki, της Wuaki.tv και των Alpha Direct Services (ADS) και Webgistix, εταιρειών παροχής υπηρεσιών logistics.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce

Tags: , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.