Η Amazon και οι φιλοδοξίες της στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών

Η Amazοn, ο κυρίαρχος παίκτης και ο οδηγός καινοτομίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, είχε πολλά κορυφαία γεγονότα να παρουσιάσει το πρώτο τρίμηνο του 2014 όπως το λανσάρισμα της πολύ-συσκευής ψυχαγωγίας Fire TV, του Amazοn Dash και της υπηρεσίας παράδοσης ευπαθών προϊόντων Prime Pantry. Ενώ σύμφωνα με την ίδια, οι πωλήσεις της του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 23% στα 19,74 δισ. δολάρια σε σχέση με αυτές της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Amazοn FreshΈνα από τα κορυφαία θέματα που έχουν μπει στην ατζέντα του ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της Jeff Bezοs είναι η επίτευξη της άμεσης παράδοσης (Fast Delivery) των παραγγελιών που πραγματοποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, όπως διαφαίνεται από την επιστολή του (αρχείο PDF) προς τους μετόχους της εταιρείας.

Το παραπάνω είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς όπως αναφέρει η Wall Street Jοurnal, η Amazοn δοκιμάζει το δικό της δίκτυο διανομής για το «τελευταίο μίλι» ήτοι το τελευταίο σκέλος του «ταξιδιού παράδοσης» ενός πακέτου, πριν να φτάσει στο κατώφλι των καταναλωτών («Amazon, in Threat to UPS, Tries Its Own Deliveries»). Αυτό θα την κάνει πιο ευέλικτη στις παραδόσεις της ενώ θα επιφέρει τη μείωση των καθυστερήσεων στην παράδοση των εμπορευμάτων, ιδίως κατά την περίοδο των εορτών, όπως αυτό συνέβη στο παρελθόνΕνώ ο στρατηγικός στόχος της μείωσης των εξόδων αποστολής (αυτά αυξήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο κατά 31%) μάλλον είναι μύθος.

yodelΣτην Αγγλία η Amazοn δοκιμάζει εδώ και καιρό το δικό της δίκτυο διανομής ενώ δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η ίδια εξαγόρασε πρόσφατα μειοψηφικό πακέτο μετοχών της αγγλικής Yοdel, του δεύτερου σε μέγεθος μετά την Rοyal Mail ταχυμεταφορέα στην Αγγλία. Αυτή κατέχει 5.000 φορτηγά ενώ το 2013 απέστειλε συνολικά 135 εκατ. δέματα (πρόσφατα αυτή ψηφίστηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ως η χειρότερη υπηρεσία ταχυμεταφορών στην Αγγλία).

Η Amazοn δεν αποτελεί λοιπόν πρόκληση μόνο για το εμπόριο αλλά και τον ίδιο τον τομέα των ταχυμεταφορών. Άλλωστε, η ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας,  δεν προωθείται από τις επιχειρήσεις του ταχυδρομικού κλάδου αλλά από τις διάφορες επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως την Amazοn, την Zalandο και την Alibaba. Ενώ άκρως στοχευόμενη είναι η παρατήρηση της WSJ ότι τους διαδικτυακούς εμπόρους όπως την Amazοn, θα πρέπει να τους εκλάβουμε ως εταιρείες Lοgistic.

Μέσω του προγράμματος «τελευταίο μίλι» ο Jeff Bezοs σκοπεύει να φέρει την επανάσταση στις παραδόσεις των εμπορευμάτων προς τους πελάτες του. Ένα μέρος, όμως, του κόστους επένδυσης αυτού, θα αναγκαστεί να μετακυλίσει στους πελάτες του, πράμα που έχει ήδη εφαρμόσει στην υπηρεσία Amazοn Prime.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Logistics

Ετικέτες: , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: