Η Amazon ρίχνει με τη συσκευή Fire φωτιά στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και όχι μόνο!

H Amazon λάνσαρε την προηγούμενη εβδομάδα την πολυαναμενόμενη έξυπνη
κινητή συσκευή της Fire Phone, η οποία δε φέρει καμία τεχνολογική επανάσταση, αλλά μέσω της εφαρμογής Firefly button ρίχνει φωτιά στην αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και όχι μόνο. Υπενθυμίζω ότι πριν από λίγους μήνες είχε λανσάρει στην αγορά το Amazοn Dash, ένα στικάκι με μία ανάλογη λειτουργία του Firefly για την παραγγελία ειδών σούπερ μάρκετ.

amazon_fire-phoneΕιδικότερα, πάνω από 100 εκατ. αντικείμενα που βρίσκονται στο περιβάλλον αλλά και εικονικά αγαθά μπορούν να αναγνωριστούν τόσο οπτικά όσο και ακουστικά μέσω της παραπάνω εφαρμογής φωτογραφικού στιγμιότυπου. Στα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται 245 χιλιάδες ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές, 160 ζωντανά τηλεοπτικά κανάλια, 35 εκατ. μουσικά κομμάτια και 70 εκατ. προϊόντα. Ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα άμεσης αγοράς των παραπάνω αντικειμένων μόνο με ένα κλικ (1-Click), μέσα από την πλατφόρμα της Amazοn.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο ο Bezοs προσφέρει δωρεάν μια ετήσια συνδρομή της υπηρεσίας Prime αξίας 99 δολαρίων στους κατόχους της παραπάνω συσκευής, στοχεύοντας να εγγράψει ολοένα και περισσότερους πελάτες της Amazοn στη συγκεκριμένη υπηρεσία.

Ο Bezοs καλύπτει με το Firefly ένα κενό στο οικοσύστημα της Amazon ενώ ελίσσεται κομψά σε κάθε αρχική αγοραστική διαδικασία των πελατών, ήτοι στην εύρεση προϊόντων και την πρόκληση αναγκών. Ενώ μέσω της παραπάνω στρατηγικής, βγάζει με έξυπνο τρόπο από τη μέση όλες τις μεταγενέστερες διαδικασίες στη βιωματική αγοραστική εμπειρία των πελατών, όπως η αναζήτηση μέσω μηχανών αναζήτησης (όπως της Gοοgle) και την αναζήτηση – σύγκριση τιμών και προϊόντων, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την αγοραστική εμπειρία των πελατών της Amazοn. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η Amazon ελαχιστοποιεί την αγοραστική διαδικασία σε δύο απλά βήματα: α) φωτογράφηση και β) αγορά μέσω ενός κλικ (1-Click).

Πέρα των παραπάνω, η παραπάνω εφαρμογή είναι ο προάγγελος της τεχνολογίας αναζήτησης του μέλλοντος, η οποία έχει μεγάλη σημασία για την ανακαλυψιμότητα (Discoverability) περιεχομένου. Ενώ η ίδια θα επιφέρει τον αφανισμό της τεχνολογίας των κωδικών QR και θα εισβάλλει στην ιδιωτική ζωή των χρηστών.

Ενώ η ελεύθερη παροχή προγραμμάτων ανάπτυξης λογισμικού (Software Developer Kit – SDK) προς τους προγραμματιστές, έχει φυσικά ως στόχο την ευρεία διείσδυση αυτής της εφαρμογής στο λιανεμπόριο, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την κηδεία του λιανεμπορίου καθώς με την εφαρμογή Firefly όλος ο κόσμος θα μετατραπεί σε ένα απέραντο Shοwrοοm!

Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, το Ηλεκτρονικό Εμπόριο θα απογειωθεί σε νέα επίπεδα, όταν θα εφευρεθεί μια προσωπική συσκευή αγορών, της οποίας η πρώτιστη λειτουργία θα είναι η πραγματοποίηση αγορών. Απ’ ό,τι φαίνεται, λοιπόν, η καινοτόμος Amazοn και όχι οι παραδοσιακοί λιανέμποροι  θα είναι μάλλον ο πρωτεργάτης αυτής της απόλυτης συσκευής αγορών καθώς η Amazοn είναι ήδη 4 χρονιά μπροστά (τόσος χρόνος χρειάστηκε για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης συσκευής). Η φωτιά στο (ηλεκτρονικό) εμπόριο άναψε για τα καλά, μονάχα με ένα κλίκ!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, M-Commerce

Ετικέτες:, , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: