Toolabox: Τι δεν πήγε καλά με το επιχειρηματικό μοντέλο συνδρομητικών παιχνιδιών

Στο παρελθόν, σάς είχα παρουσιάσει το συνδρομητικό επιχειρηματικό μοντέλο, με τις παγίδες του για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα παραπάνω ήρθε να επιβεβαιώσει με την πρόσφατη αίτηση πτώχευσης της, η γερμανική Toolabox. Μέσω της παραπάνω εταιρείας, οι γονείς λάμβαναν μηνιαίως διάφορα δέματα με παιχνίδια για τα παιδιά τους ηλικίας 4–10 ετών. Σημειωτέον, είναι ιδιαιτέρα λεπτό το ζήτημα πτώχευσης της, καθώς τα κεφάλαια συνολικού ύψους 600.000 ευρώ έλαβε μέσω της πλατφόρμας μικροχρηματοδότησης Seedmatch.

Toolabox (2)Σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη στην παραπάνω πλατφόρμα, ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της, Oliver Beste, μίλησε για τους λόγους αποτυχίας του:

«Το 2014 οι πωλήσεις μας ανήλθαν σε 600.000 ευρώ, ενώ οι ζημίες μας ανήλθαν σε 500.000 ευρώ. Επιπλέον, η πτώχευσή μας επήλθε εξαιτίας της ανεπιτυχούς έκβασης των διαπραγματεύσεων για μία νέα χρηματοδότηση ύψους 1,1 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, τώρα είμαι πεπεισμένος ότι ακόμα και με την παραπάνω χρηματοδότηση, το επιχειρηματικό μοντέλο μας δε θα ήταν βιώσιμο. Και αυτό, λόγω του ότι η μέση διάρκεια μιας συνδρομής μας ήταν 7,5 μήνες, ενώ απαιτούνταν μια μέση διάρκεια συνδρομή 11 μηνών, για να κάναμε με τους 20.000 συνδρομητές μας Break Even το 2017. Ωστόσο, η επαρκής αύξηση της μέσης διάρκειας των συνδρομών δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

Την παραπάνω εκτίμηση μου, επιβεβαίωσε σε μια συζήτηση, ο ιδρυτής του πρωτοπόρου επιχειρηματικού μοντέλου συνδρομητικών παιχνιδιών, της Kiwicrate. Η ίδια, αρχικώς είχε λάβει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 7 εκατ. δολαρίων, ενώ παραμένει ακόμα ζημιογόνα, καθώς και στη δική της περίπτωση, η διάρκεια της συνδρομής βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τη δική μας».

Η βιωσιμότητα αντίστοιχων συνδρομητικών επιχειρηματικών μοντέλων αποτελεί για τα διαδικτυακά καταστήματα εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, δεν είναι «παιχνίδι»! Όπως είχα αναφέρει, στην πραγματικότητα, οι ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων υπόσχονται στους καταναλωτές πολλά οφέλη, τα οποία μπορούν όμως γρήγορα να μετατραπούν σε μια παγίδα για τους ίδιους. Ενώ εταιρείες που προσφέρουν προϊόντα που απευθύνονται σε κοινό-στόχο με ενδιαφέρον για περιορισμένο χρονικό διάστημα, όπως είναι παιχνίδια για βρέφη ή παιδιά, υστερούν στη γρήγορη ανεύρεση νέων πελατών με αποτέλεσμα τη μείωση της διαχρονικής αξίας του πελάτη (Customer Lifetime Value).

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Abo-Commerce, Business Models, e-commerce

Ετικέτες: ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: