Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ομοσπονδιακής Ένωσης για το εξ Αποστάσεως Εμπόριο και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (bevh), ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στη Γερμανία άγγιξε τα 41,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2014, εμφανίζοντας αύξηση κατά 7% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο (39,1 δισεκατομμύρια ευρώ). Όσον αφορά τις πωλήσεις ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών όπως π.χ. αεροπορικά εισιτήρια, ταξίδια, εισιτήρια για εκδηλώσεις και μέσα μαζικής μεταφοράς, αυτές ανήλθαν στα 9,4 δισ. ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, τότε ο συνολικός τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων στη Γερμανία για το 2014 ανήλθε στα 51,2 δισ. ευρώ.
Ο παραπάνω τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων αντιπροσωπεύει περίπου το 85% των συνολικών εξ αποστάσεως πωλήσεων, το ύψος των οποίων για το 2014 ανήλθε στα 60 δισ. ευρώ. Οι δε συνολικές πωλήσεις του εξ αποστάσεως εμπορίου αντιπροσωπεύουν το 11,1% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με την παραπάνω ένωση, στον παραπάνω τζίρο των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων συνέβαλαν πρωτίστως οι διαδικτυακές πλατφόρμες όπως π.χ. της Amazon και της eBay με συνολικές πωλήσεις ύψους 23,5 δισ. ευρώ, οι πολυκαναλικοί έμποροι ήτοι οι εταιρείες καταλόγων, τα φαρμακεία, οι παραδοσιακοί έμποροι και οι εταιρείες Teleshopping, οι οποίοι δραστηριοποιούνται τόσο στο διαδίκτυο όσο και στις εξ αποστάσεως πωλήσεων, με συνολικές πωλήσεις ύψους 11 δισ. ευρώ και τέλος οι αποκλειστικά διαδικτυακοί παίκτες (Online Pure Player) πραγματοποιώντας συνολικές πωλήσεις ύψους 5,6 δισ. ευρώ.
Ο μεγαλύτερος τζίρος των διαδραστικών πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχεται από την κατηγορία του ρουχισμού με συνολικές πωλήσεις ύψους 8,49 δισ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία των ηλεκτρονικών μέσων ψυχαγωγίας και ηλεκτρονικών συσκευών με συνολικές πωλήσεις ύψους 4,62 δισ. ευρώ. Στη συνέχεια, τη τρίτη θέση κατέχει η κατηγορία των βιβλίων με συνολικές πωλήσεις ύψους 3,76 δισ. ευρώ.
Η κατηγορία των υποδημάτων παραμένει στην τέταρτη θέση κατάταξης με συνολικές πωλήσεις ύψους 2,85 δισ. ευρώ. Ενώ οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2014 είναι οι πωλήσεις υπολογιστών και εξαρτημάτων αλλά και οι πωλήσεις των επίπλων και των ειδών διακόσμησης.
Η bevh εκτιμά ότι το 2015 ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στη Γερμανία θα ανέλθει στα 46,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σχετικά άρθρα:
- Οι Γερμανοί προτιμούν για τις διαδικτυακές αγορές τους την έκδοση τιμολογίου
- Γερμανία: Στα 39,1 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2C για το 2013
- iBusiness: Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας (2012)
- Γερμανία: Στα 870 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2B για το 2012
- Γερμανία: Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 27 δισ. ευρώ για το ηλεκτρονικό εμπόριο
- Γερμανία: Τα 20 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Δεν υφίσταται μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς
- Παρουσίαση: Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν – Περιττό ή Αναγκαίο;
- Εξαγωγές 2.0: Μοχλός ανάπυξης το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Categories: e-commerce, Internationalization, Studies
Απάντηση