Wish: Η νέα διάσταση του κινητού επιχειρείν

Το Smartphone, το «νέο επίκεντρου του κόσμου» και η oλoένα αυξανομένη χρήση του για την πραγματοποίηση των online αγορών, επικεντρώνει ολοένα περισσότερο το ενδιαφέρον των διαδικτυακών εμπόρων στο κινητό επιχειρείν.

Από την άλλη, νέοι παίκτες προσεγγίζουν το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, πρωτίστως μέσω της κινητής διάστασής του, αναπτύσσοντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα κινητών εφαρμογών.

Ένας τέτοιος παίκτης είναι η νεοφυής Wish. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει τραβήξει τα βλέμματα τόσο των ειδικευμένων ΜΜΕ όσο και των επενδυτών. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή μαζί με την επίσης αμερικανική Jet.com έχει λάβει με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό επιχειρηματικών κεφαλαίων (περί τα 600 εκατ. δολάρια) ενώ έχει μπει στο κλαμπ των επιχειρήσεων unicorns, με χρηματιστηριακή αξία τα 3 δις. δολάρια.

Wish

Η πλατφόρμα της Wish είναι κάτι μεταξύ Fab και Pinterest ενώ αυτή προσφέρει «μοδάτα» – μη αυθεντικά προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές, απευθείας από τους κατασκευαστές ή χονδρεμπόρους, κυρίως με προέλευση την αγορά της Κίνας ενώ αυτή λαμβάνει προμήθεια 15% από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας της.

Αν και το λειτουργικό – επιχειρηματικό της κομμάτι κρύβει πολλές αδυναμίες όπως είναι η μεγάλη καθυστέρηση στις παραδόσεις (ο πελάτης λαμβάνει συνήθως μετά από 2-4 εβδομάδες το εμπόρευμα και εφόσον το εκτελωνίσει), οι αρκετά αρνητικές αξιολογήσεις των προϊόντων, η μη πιστοποίηση των εμπόρων-συνεργατών της και η επιθετική αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, εντούτοις στο τεχνολογικό κομμάτι δίνει μαθήματα ανάπτυξης λειτουργικών εφαρμογών «κινητού» επιχειρείν.

Εδώ αναφέρω ενδεικτικά την ανάπτυξη και χρήση αλγόριθμων προς επίτευξη μιας εξατομικευμένης βιωματικής εμπειρίας και τη βελτιστοποίηση αποδοτικότητας των διαφημιστικών ενεργειών της στο Facebook (αξίας ετησίως 100 εκατ. δολαρίων) και στο Instagram.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός γιατί η συγκεκριμένη εφαρμογή βρίσκεται στη κορυφή των εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου σε διάφορες χώρες, μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα.

Το στοίχημα της Wish για την επίτευξη του στόχου της να γίνει η νέα Walmart, θα εξαρτηθεί από το πώς θα εκλάβουν οι πελάτες της στο άμεσο μέλλον, την «Πρόταση Αξίας» αυτής και εάν θα καταφέρει να λύσει εγκαίρως τα αγκάθια του επιχειρηματικού μοντέλου της.

Σε αντίθετη περίπτωση, αυτή θα γίνει η επόμενη Fab (Fab: Αποσύρεται από την ευρωπαϊκή αγορά) ή εάν είναι τυχερή, θα καταλήξει στα χέρια των ανταγωνιστών της. Ίσως τελικά, αυτή να είναι και η επιθυμία της!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Business Models, e-commerce, M-Commerce, Social Commerce

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: