Η γερμανική επενδυτική επιχειρηματικών συμμετοχών Rocket Internet δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα (αρχείο PDF) για το έτος 2015. Σύμφωνα με αυτά, τα συνολικά έσοδα της Delivery Hero ανήλθαν στα 198 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 125% σε σχέση με το 2014. Από την άλλη, η ίδια δεν δημοσιοποίησε το ύψος των ζημιών της. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μονάχα στη Γερμανία το ύψος της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης των διαδικτυακών της υπηρεσιών παράδοσης έτοιμου φαγητού Lieferheld και Pizza.de ανήλθε σε περίπου 60 εκατ. ευρώ.
Η Rocket Internet των περιβόητων αδερφών Samwer δραστηριοποιείται από πέρσι και στην ελληνική αγορά τόσο με την Clickdelivery.gr, όσο και με την e-food.gr (Η Delivery Hero εξαγόρασε την e-food.gr και την Yemeksepeti). Σύμφωνα µε τους τελευταίους δηµοσιευµένους ισολογισμούς των παραπάνω εταιρειών, αυτές εμφανίζουν για το 2014 προ φόρων ζημιές ύψους 1.225.884 ευρώ (τζίρος 296.432 ευρώ) και 358.697 ευρώ (τζίρος 702.063 ευρώ) αντίστοιχα.
Η Delivery Hero έχει λάβει επενδυτικά κεφάλαια συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ και αποτιμάται στα 3,1 δισ. περίπου ενώ δραστηριοποιείται συνολικά σε 33 χώρες και απασχολεί περί τα 3.000 άτομα προσωπικό. Σήμερα η συμμετοχή της Rocket Internet στην Delivery Hero ανέρχεται σε 38%.
Αρχικός στόχος της Rocket Internet ήταν η κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς διαδικτυακών υπηρεσιών παράδοσης έτοιμου φαγητού, μέσω της θυγατρικής της «Global Online Takeaway Group». Ωστόσο, έπειτα από την πώληση της ισπανικής La Nevera Roja, της ιταλικής Pizzabo αλλά και των συμμετοχών της στη Βραζιλία και στο Μεξικό, στην Just Eat έναντι 125 εκατ. δολαρίων, αυτή φαίνεται να εγκαταλείπει οριστικά τα παραπάνω σχέδια της.
Από την άλλη, ο Oliver Samwer θέλει να την εισαγάγει στο χρηματιστήριο. Το εάν, όμως, θα καταφέρει να πείσει (φέτος) τους επενδυτές με τα παραπάνω οικονομικά στοιχεία είναι μία άλλη υπόθεση.
Σχετικά άρθρα:
- Η Delivery Hero εξαγόρασε την e-food.gr και την Yemeksepeti
- H Rocket Internet θέλει να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά του Online Food Delivery
- Η «μπίζνα» με τη διευκόλυνση
- Online Food Delivery: Όρεξη χωρίς σύνορα!
- Online Food Delivery: Οι επενδύσεις συνεχίζονται
Categories: e-commerce, E-Food
Αγαπητέ κε Ιντζεϊδη. Συγχαρητήρια για ακόμη μια φορά για την αρθρογραφία σας. Σε ούτε μία σειρά υπάρχει η απάντηση στην εύλογη ερώτηση όσων δεν μελετούν άρθρα σαν το δικό σας.”Πως τα καταφέρνουν οι επιχειρήσεις αυτές με τόση διαφήμιση κ.λ.π.” Η απάντηση είναι απλή.Δεν τα καταφέρνουν -έχουν ζημιές- απλά έχουν χρηματοδότηση να αντέξουν έως όποτε κ.λ.π.
Μπράβο ξανά και καλή συνέχεια.
Δημητρίου Γιάννης/Σύμβουλος Επιχειρήσεων