Ποιες επώνυμες μάρκες περιορίζουν τη δραστηριότητα των διαδικτυακών εμπόρων;

Στον παρελθόν σάς είχα παρουσιάσει την εξέλιξη της στρατηγικής Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επωνύμων προϊόντων. Σε αυτήν και ειδικότερα στην 5η φάση, οι κατασκευαστές περιορίζουν εν μέρει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, μειώνουν το περιθώριο κέρδους των συνεργατών, ενώ προμηθεύουν μόνο λίγους μεγάλους (στρατηγικούς) συνεργάτες. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια απόκλισης της πώλησης των προϊόντων τους σε διαδικτυακές πλατφόρμες.

Ποιοι είναι, λοιπόν, οι επώνυμοι κατασκευαστές που απαγορεύουν ή περιορίζουν τις διαδικτυακές πωλήσεις;

Σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα της Ομοσπονδιακής Ένωσης για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (BVOH) Choice in eCommerce“, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 7.033 μικρών και μικρομεσαίων διαδικτυακών εμπόρων, περίπου 2.000 κατασκευαστές και επώνυμες μάρκες περιορίζουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τη δραστηριότητα των διαδικτυακών εμπόρων.

Choice-in-ecommerce_retaileΕιδικότερα,  περίπου το 29% των παραπάνω κατασκευαστών επωνύμων προϊόντων απαγορεύει την πώληση των προϊόντων τους σε Marketplaces τύπου Amazοn, eBay κτλ. ενώ κατά μέσο όρο ένα 20-30% των ευρωπαίων εμπόρων εξέφρασε παράπονα, ότι εξαιτίας της παραπάνω στρατηγικής, αυτοί οι έμποροι εμφανίζουν κατά μέσο όρο μια ετήσια απώλεια του κύκλου εργασιών τους άνω του 25%.

Στη λίστα των κορυφαίων επωνύμων σημάτων που περιορίζουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων τους είναι:

  1. NIKE
  2. ADIDAS
  3. DEUTER
  4. FOSSIL
  5. SONY
  6. TRIXIE HEIMTIERBEDARF
  7. APPLE
  8. DIOR
  9. LEGO
  10. NIKON
  11. GUERLAIN
  12. SWATCH
  13. RALPH LAUREN
  14. CHANEL
  15. TISSOT
  16. ASICS
  17. CONVERSE
  18. LE CREUSET
  19. SKAGEN
  20. COTY
  21. STIHL
  22. RADO
  23. DKNY
  24. LAMY
  25. MICHAEL KORS

Τη συνολική λίστα των επωνύμων κατασκευαστών, με το είδος των περιορισμών αυτών, μπορείτε να δείτε εδώ.

Choice-chart-Brands-restricΟι περιορισμοί στη διανομή λαμβάνουν πολλαπλές μορφές, όπως π.χ.

  • Παράνομη τιμολογιακή πολιτική, απειλώντας τους διαδικτυακούς εμπόρους με περιορισμούς, σε περίπτωση που αυτοί δε λάβουν υπόψη τους τη δεσμευτική τιμή καταλόγου
  • Οι κατασκευαστές απαγορεύουν την μεταπώληση των προϊόντων τους σε Marketplaces
  • Απαγόρευση μεταπώλησης απανταχού στην Ευρώπη
  • Απαγόρευση φόρτωσης των προϊόντων σε μηχανές σύγκρισης τιμών και απαγόρευση αντίστοιχα διαφήμισης του εμπορικού σήματος
  • Τιμωρία μέσω περιορισμού στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και στην παροχή υπηρεσιών ενώ δεν είναι ασύνηθες το φαινόμενο καθυστερημένων παραδόσεων

Παρόλες τις προειδοποιήσεις που λαμβάνουν συνεχώς οι κατασκευαστές από τις αρχές ανταγωνισμού, αυτοί συνεχίζουν την εφαρμόζουν την παραπάνω πολιτική, θέλοντας να προστατέψουν το εμπορικό σήμα τους καθώς και να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο των διαύλων διανομής, προωθώντας τις άμεσες πωλήσεις (Έρευνα: Πάνω από τα 2/3 των ευρωπαίων καταναλωτών αγόρασε αγαθά απευθείας από τους κατασκευαστές) τόσο μέσω του παραδοσιακού ηλεκτρονικού εμπορίου όσο και του παν-καναλικού εμπορίου.

Ενώ σίγουρα, οι μικροί διαδικτυακοί έμποροι ανήκουν στους ηττημένους στο νέο τοπίο που έχει δημιουργηθεί στην αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου (E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι).

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:B2B, e-commerce, Studies

Ετικέτες: , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: