Η ΙΚΕΑ δημοσιοποίησε και επίσημα τα οικονομικά στοιχεία του 12μηνου (1η Σεπτεμβρίου 2015 – 31 Αυγούστου 2016). Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία (αρχείο PDF), οι πωλήσεις του ομίλου ΙΚΕΑ αυξήθηκαν κατά 7,2% στα 34,2 δισ. ευρώ. Ενώ τα έσοδα της IKEA Γερμανίας, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά της IKEA (σε αυτή λειτουργεί 51 φυσικά καταστήματα) αυξήθηκαν κατά 7,2% στα 4,754 δισ. ευρώ. Τα παραπάνω έσοδα αντιπροσωπεύουν το 13,90% των παγκόσμιων συνολικών πωλήσεων της IKEA.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις της στην παραπάνω αγορά παρουσίασαν άνοδο κατά 22,7% στα 232,6 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας για πρώτη φορά (ΙΚΕΑ: Οι επενδύσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο απέδωσαν) τα αντίστοιχα έσοδα του τμήματος τροφίμων των καταστημάτων ΙΚΕΑ.
Στην Ελλάδα, η διαχείριση των καταστημάτων ΙΚΕΑ ανήκει στη θυγατρική House Market του ομίλου Φουρλή. Σημειώνω ότι λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 279,5 εκατ. ευρώ το 2015 αυξημένες κατά 4,4% σε σχέση με το 2014 (267,7 εκατ. ευρώ). Το EBITDA ανήλθε στα 25,6 εκατ. ευρώ έναντι 19,7 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ παρουσίασε κέρδη προ φόρων 4,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ το 2014.
Στρατηγικός στόχος της IKEA είναι ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων μεσοπρόθεσμα να αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων. Ωστόσο, η IKEA φαίνεται να ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για τους κλασικούς -offline- πελάτες, καθώς η ίδια θα πρέπει να έχει κατανοήσει ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της δεν ενδείκνυται για το νέο κόσμο του Internet.
Σε μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά όπως αυτή του επίπλου, όπου το μερίδιο της (μεγάλης) ΙKEA στην ευρωπαϊκή αγορά εκτιμάται μονάχα σε 7%, αυτή συνεχίζει να ψάχνει τον μάστορά της (e-πιπλα: Η δυναμική μιας αγοράς που θέλει τον μάστορά της).
Σχετικά άρθρα:
- ΙΚΕΑ: Οι επενδύσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο απέδωσαν
- IKEA: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 30,6% στα 189,6 εκατ. ευρώ
- IKEA: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 58% στα 145 εκατ. ευρώ
- IKEA: Δικαίωμα υπαναχώρησης εφ’ όρου ζωής στη Γερμανία!
- IKEA: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% των συνολικών πωλήσεων
- e-πιπλα: Η δυναμική μιας αγοράς που θέλει τον μάστορά της
Categories: e-commerce, E-Furniture
Απάντηση