IKEA: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 22,7% στα 232,6 εκατ. ευρώ

Η ΙΚΕΑ δημοσιοποίησε και επίσημα τα οικονομικά στοιχεία του 12μηνου (1η Σεπτεμβρίου 2015 – 31 Αυγούστου 2016). Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία (αρχείο PDF), οι πωλήσεις του ομίλου ΙΚΕΑ αυξήθηκαν κατά 7,2% στα 34,2 δισ. ευρώ. Ενώ τα έσοδα της IKEA Γερμανίας, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά της IKEA (σε αυτή λειτουργεί 51 φυσικά καταστήματα) αυξήθηκαν κατά 7,2%  στα 4,754 δισ. ευρώ. Τα παραπάνω έσοδα αντιπροσωπεύουν το 13,90% των παγκόσμιων συνολικών πωλήσεων της IKEA.

ikea-germany-2016

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις της στην παραπάνω αγορά παρουσίασαν άνοδο κατά 22,7% στα 232,6 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας για πρώτη φορά (ΙΚΕΑ: Οι επενδύσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο απέδωσαν) τα αντίστοιχα έσοδα του τμήματος τροφίμων των καταστημάτων ΙΚΕΑ.

Στην Ελλάδα, η διαχείριση των καταστημάτων ΙΚΕΑ ανήκει στη θυγατρική House Market του ομίλου Φουρλή. Σημειώνω ότι λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 279,5 εκατ. ευρώ το 2015 αυξημένες κατά 4,4% σε σχέση με το 2014 (267,7 εκατ. ευρώ). Το EBITDA ανήλθε στα 25,6 εκατ. ευρώ έναντι 19,7 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ παρουσίασε κέρδη προ φόρων 4,6 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ το 2014.

Σήμερα, η House Market λειτουργεί συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργεί 6 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ΙΚΕΑ στη Ρόδο, στην Πάτρα, στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στη Κομοτηνή και από τον Ιούλιο 2015 και στην πόλη Βάρνα της Βουλγαρίας. Τέλος, η ίδια λειτουργεί και τα ηλεκτρονικά κατάστημα της ΙΚΕΑ και στις τρείς χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο.

Στρατηγικός στόχος της IKEA είναι ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων μεσοπρόθεσμα να αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων. Ωστόσο, η IKEA φαίνεται να ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για τους κλασικούς -offline- πελάτες, καθώς η ίδια θα πρέπει να έχει κατανοήσει ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της δεν ενδείκνυται για το νέο κόσμο του Internet.

Σε μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά όπως αυτή του επίπλου, όπου το μερίδιο της (μεγάλης) ΙKEA στην ευρωπαϊκή αγορά εκτιμάται μονάχα σε 7%, αυτή συνεχίζει να ψάχνει τον μάστορά της (e-πιπλα: Η δυναμική μιας αγοράς που θέλει τον μάστορά της).

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Furniture

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

%d