Τα νέα εμπορικά σήματα στα οικοσυστήματα των Marketplaces

Λαμβάνοντας υπόψη τον κυρίαρχο ρόλο (Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο) που διαδραματίζει η πλατφόρμα της Amazοn αλλά και οι άλλες γνωστές διαδικτυακές πλατφόρμες – B2C Markeplaces στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, καθώς επίσης το γεγονός ότι η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ αυτών (Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές), δεν αποτελεί έκπληξη ότι στα παραπάνω οικοσυστήματα «ξεφυτρώνουν» συνεχώς νέα εμπορικά σήματα.

ankerΑυτά, τα νέα εμπορικά σήματα όπως της Anker (με έτος ίδρυσής της το 2009, 20 εκατ. πελάτες και τζίρο περί τα 1 δισ.) της Kavaj, (δωρεάν επιστροφή σε διάστημα 100 ημερών, θετικότατες αξιολογήσεις, 130.000 παραγγελίες, 4 εκατ. ευρώ 2015), The Friendly Swede και η KW-Commerce (με έτος ίδρυσης το 2012, 5 εκατ. πελάτες, τζίρο 4 εκατ. ευρώ) καταφέρνουν μέσω της ανάλυσης των «σωστών» δεδομένων αλλά και της προσαρμοστικότητας να προσφέρουν μια τέτοια ποιότητας «ηλεκτρονική» ικανοποίηση στους πελάτες του, η οποία μάλιστα υπερτερεί της φήμης των εμπορικών σημάτων των καθιερωμένων κατασκευαστών.

brand-anker-on-amazon

Τα προϊόντα της Anker στην πλατφόρμα της Amazon

Στα Marketplaces, αυτό που έχει σημασία είναι η απόδοση του προϊόντος. Εάν αυτό δεν αποδώσει, τότε καταρρέει η Μάρκα. Η επιβίωση όλων των σημάτων (υφισταμένων ή νέων) επιτυγχάνεται πρωτίστως με την εμπορική επιτυχία του αυτού καθαυτού προϊόντος. Ενώ θυμίζω ότι τον ρόλο των εμπορικών σημάτων αναλαμβάνουν οι εξατομικευμένες αξιολογήσεις των πελατών (Το καλύτερο επιχείρημα πώλησης: Οι αξιολογήσεις των πελατών).

brand-kavaj-on-amazon

Τα προϊόντα της Kavaj στην πλατφόρμα της Amazon

Για αυτόν τον λόγο, λοιπόν, οι παραπάνω επιχειρήσεις λαμβάνουν για τα εμπορικά τους σήματα τα κατάλληλα μέτρα, για να επωφεληθούν από τα προϊόντα τους, όπως η έρευνα αγοράς στις αξιολογήσεις των πελατών όσο και των ανταγωνιστών, με στόχο τη βελτίωση αλλά και τον σχεδιασμό των ιδανικών προϊόντων. Ενώ σε κάθε αξιολόγηση, ακολουθεί μια απόλυτη και άμεση πελατοκεντρική επικοινωνία.

Βέβαια, και στην οικονομία των διαδικτυακών πλατφόρμων – Markeplaces, τίποτα δεν παρέχεται δωρεάν. Και σε αυτήν την περίπτωση, διαρκή επιτυχία έχουν αυτοί οι διαδικτυακοί έμποροι που καταφέρνουν να εμφανίσουν ενδεικτικά τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω στρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματα:

  • Υπερισχύουσα τιμή
  • Υπερισχύουσα ποικιλία προϊόντων
  • Υπερισχύουσα ποιότητα προϊόντων
  • Υπερισχύουσα εξυπηρέτηση πελατών και
  • Υπερισχύον βίωμα

Οι επιχειρήσεις που δεν καταφέρνουν να προσαρμόσουν έγκαιρα (Στρατηγική τοποθέτησης επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου) τα πλεονεκτήματα των παροχών τους στις αλλαγές του ανταγωνισμού, αυτόματα εκτοπίζονται εκτός της αγοράς, καθώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους δεν έχουν πια ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό (το δίλημμα διαφάνειας του διαδικτύου)

small-big-fish

Εικονίδιο: Πηγή shutterstock.com

Βέβαια, η σχέση των παραπάνω εταιρειών με την Amazon και την παρέα της είναι αντίστοιχη αυτής των μικρών ψαριών, τα οποία για να επιβιώσουν, πρέπει συνεχώς να καθαρίζουν τις οδοντοστοιχίες των μεγάλων ψαριών. Η παραπάνω σχέση-συμβίωσης ισχύει και τους εμπόρους. Αυτοί ζούνε πάντα με το ρίσκο ότι κάποια στιγμή  μπορεί να τους καταβροχθίσει το μεγάλο ψάρι!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις, Trends

Ετικέτες: , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: