ULE: Παράδειγμα προς μίμηση για τα ΕΛΤΑ η ηλεκτρονική πλατφόρμα των κινεζικών ταχυδρομείων

Η Κίνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει μονάχα να επιδείξει την Alibaba (Alibaba: O κινεζικός Γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου) αλλά και την ULE. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα ανάπτυξης του μοντέλου της διπλής εφαρμογής Ο-2-Ο (Online to Offline – και αντίστροφα) της ULE ιδρύθηκε το 2010 και αποτελεί μια κοινοπραξία των κινεζικών ταχυδρομείων (43,71%) και της TomGroup (42%), ενώ η πρόσβαση σε αυτήν μπορεί να γίνει είτε μέσω υπολογιστών είτε μέσω κινητών τηλεφώνων και έξυπνων συσκευών.

Η ULE („How an army of postmen is turning China’s rural stores into the world’s largest retail network“) συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με πάνω από 330.000 καταστήματα- ψιλικατζίδικα, προσφέροντάς τους εικονικό απόθεμα πάνω από 3 εκατ. διαφόρων κωδικών προϊόντων –σχετικών  από ρουχισμό και ντελικατέσεν μέχρι ηλεκτρονικές συσκευές και προϊόντα πολυτελείας, τα οποία παραδίδει την επόμενη μέρα μέσω των τοπικών ταχυδρόμων στα επιτόπου συνεργαζόμενα καταστήματα. Μέσω της παραπάνω στρατηγικής συνεργασίας, τα τοπικά καταστήματα παρέχουν στους κατοίκους των μη αστικών κέντρων και παραμεθόριων περιοχών της Κίνας προσβασιμότητα σε χιλιάδες αντικείμενα των οποίων υπό κανονικές συνθήκες η απόκτηση ήταν δύσκολη, χρονοβόρα και ακριβή υπόθεση.

Παράλληλα οι τοπικοί προμηθευτές μπορούν να φορτώσουν τα δικά τους εξεζητημένα προϊόντα στο πληροφοριακό σύστημα – eShop της ULE για να τα πουλήσουν, όπως επίσης και να λάβουν υποστήριξη σχετικά με την αποθήκευσή τους.

Το εσωτερικό ενός συνεργαζόμενου καταστήματος της ULE – Πηγή: TOM Group

Πέραν των παραπάνω, η ULE αναλύει τα δεδομένα των σημείων πώλησης (POS) σε πραγματικό χρόνο και ανά πάση στιγμή μπορεί να γνωρίζει σε ποιον πουλάει τι, σε ποια μέρα και σε ποια χρονική στιγμή και υπό ποιες καιρικές συνθήκες πραγματοποιήθηκε μια συγκεκριμένη πώληση. Επιπλέον, οι πελάτες κερδίζουν πόντους για τις αγορές τους μέσω ενός ανταποδοτικού προγράμματος, επιπλέον  μπορούν να εξοφλήσουν διάφορους λογαριασμούς σ΄ αυτά τα καταστήματα και αλλά και να διαχειριστούν τον τραπεζικό λογαριασμό του ταχυδρομικού ταμιευτηρίου τους.

Το παραπάνω εγχείρημα μοιάζει με αυτό της γιαπωνέζικης αλυσίδας convenience stores Lawson (Lawson: Το ιδανικό ηλεκτρονικό κατάστημα της γειτονιάς) και είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο, καθώς η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της ULE ανήλθε για το 2016 στα 70 δισ. RMB (περί τα 10 δισ. δολάρια), καταγράφοντας αύξηση 200% σε σχέση με το 2015.

Μέσω του παραπάνω καινοτόμου εγχειρήματος, τα κινεζικά ταχυδρομεία όχι μόνο κατάφεραν να αυξήσουν τρομακτικά τον όγκο αποστολής δεμάτων αλλά και  τα έσοδά τους από την πώληση τραπεζικών προϊόντων.

Αφήστε, λοιπόν, τη φαντασία σας να ταξιδεύσει για το τι θα μπορούσαν να πετύχουν τα  Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού επιχειρείν και εν γένει της ελληνικής οικονομίας, εάν προσέγγιζαν το ηλεκτρονικό επιχειρείν με μια αντίστοιχη καινοτόμα και ριζοσπαστική στρατηγική.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Business Models, e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Fashion, E-Food, Innovation, Location Based Services, Logistics, On-Demand Commerce

Ετικέτες: , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: