Με καθυστέρηση ενός έτους περίπου η Amazon ανοίγει σήμερα στο Σιάτλ των ΗΠΑ, το πρώτο αυτοματοποιημένο κατάστημά της Amazon Go (Amazon Go: Η Amazon παρουσιάζει την τεχνολογία της «Just Walk Out» – επιτίθεται τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ). Το συγκεκριμένο κατάστημα θα χρησιμοποιεί «έξυπνες» κάμερες με υπολογιστική όραση και οι ηλεκτρονικούς αισθητήρες με τεχνητή νοημοσύνη για να ανιχνεύσει ποια αντικείμενα παίρνουν ή ποια αντικείμενα επιστρέφουν οι πελάτες από τα ράφια, ενώ θα χρεώνει αυτόματα τον λογαριασμό Amazon του κάθε πελάτη, την ώρα της εξόδου του από το κατάστημα. Για να γίνει η χρέωση κατά την έξοδο, ο πελάτης πρέπει, προτού αρχίσει τα ψώνια του, να έχει «κατεβάσει» στο κινητό τηλέφωνό του την ειδική εφαρμογή της Amazon Go.

To έξυπνο κατάστημα Amazon Go στο Σιάτλ, χωρίς ουρές ή ταμεία – Πηγή: Amazon
Το παραπάνω εγχείρημά της δείχνει ξεκάθαρα για το πως φαντάζεται η Amazon την μελλοντική αγοραστική βιωματική εμπειρία του καταναλωτή, στοχεύοντας στον μετασχηματισμό των παραδοσιακών καταστημάτων.
Σημειώνεται ότι πέρυσι η Amazon εξαγόρασε την αλυσίδα βιολογικών προϊόντων Whole Foods (Θα καταφέρει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» της λιανικής πώλησης τροφίμων, η στρατηγική της Amazon για τη Whole Foods;) έναντι 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προσθέτοντας στο portfolio της 470 φυσικά καταστήματα.
Προς το παρόν η Amazon δεν σκοπεύει να εφαρμόσει τη νέα αυτοματοποιημένη τεχνολογία «Just Walk Out» στα καταστήματα της Whole Foods.
Να είστε σίγουροι, όμως, ότι σε λίγα χρόνια η Amazon θα προσφέρει την παραπάνω τεχνολογία και σε άλλους εμπόρους, έναντι ενός αντιτίμου. Άλλωστε, αυτή τη στρατηγική εφάρμοσε εξαιρετικά τόσο στην πλατφόρμα υπηρεσιών cloud AWS όσο και στην πλατφόρμα Amazon Echo. Και στις δύο περιπτώσεις, η Amazon ήταν ο πρώτος αλλά και ο καλύτερο πελάτης των δικών της καινοτόμων τεχνολογιών.
Σχετικά άρθρα:
- Θα καταφέρει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» της λιανικής πώλησης τροφίμων, η στρατηγική της Amazon για τη Whole Foods;
- Amazon Go: Η Amazon παρουσιάζει την τεχνολογία της «Just Walk Out» – επιτίθεται τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ
- Η Amazon ενδιαφέρεται να εξαγοράσει την Whole Foods έναντι 13,7 δισ. δολαρίων
- Στη Σουηδία άνοιξε το πρώτο ψιλικατζίδικο, χωρίς προσωπικό!
- eFood: Η Amazon λάνσαρε στο Βερολίνο την υπηρεσία Amazon Fresh
- Ξεκίνησε η υπηρεσία Amazon Fresh στο Λονδίνο
- Amazon Fresh: Η αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων στον κλάδο του eFood
- eFood: Ο Γίγας που περιμένει να τον ξυπνήσουν
Categories: e-commerce, E-Food, Innovation, Location Based Services, M-Commerce, Trends
Απάντηση