Σχέδια για την επέκτασή της εκτός των κινεζικών συνόρων, σε αγορές της Ευρώπης, εξετάζει η JD.com, όπως αποκάλυψε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της Richard Liu, σε συνέντευξή του στη γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.
Σύμφωνα με τον κ. Liu, στόχος της «κινεζικής Amazon» είναι η κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς. Μεταξύ των μέτρων για την επίτευξη του παραπάνω στόχου περιλαμβάνονται η διάθεση διαφόρων κινεζικών προϊόντων αλλά και προϊόντων ευρωπαϊων κατασκευαστών, απευθείας στους ευρωπαίους καταναλωτές καθώς και το στήσιμο δικών της ευρωπαϊκών κέντρων logistics. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι το άνοιγμα γραφείων στη Γερμανία και σε διάφορες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ για την επίδοση των δεμάτων στο «τελευταίο μίλι» η εταιρεία σκοπεύει να συνάψει στρατηγικές συνεργασίες με την DHL και την UPS. Σημειώνεται ότι η JD.com λειτουργεί ήδη ένα γραφείο στο Παρίσι καθώς και ένα ερευνητικό κέντρο τεχνητής νοημοσύνης (AI) με έδρα το Cambridge.
Οι πωλήσεις της JD.com ανήλθαν για το 2017 στα 55,7 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 40,3% σε σχέση με το 2016, ενώ η πελατειακή της βάση απαριθμεί σήμερα 302 εκατ. πελάτες περίπου (από 12,5 εκατ. πελάτες το 2011) και 170.000 εμπόρους – brands. Επιπλέον, η JD.com ελέγχει την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της, καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, μέχρι και το «τελευταίο μίλι». Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει σε εθνικό επίπεδο 515 ιδιόκτητες αποθήκες, καθώς και 7 κέντρα fulfilment.
Η πλατφόρμα της JD.com, λοιπόν, σκοπεύει να γίνει προμηθευτής των πάντων. Πρακτικά, πρόκειται για μια ολομέτωπη επίθεση κατά της Amazon.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω, ότι οι Κινέζοι επιτιθέμενοι, η JD.com και η Alibaba έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να εκθρονίσουν την Amazon από τη δεσπόζουσα θέση της στην Ευρώπη (Πού είναι τα ελληνικά Apps του ηλεκτρονικού εμπορίου;).
Σχετικά άρθρα:
- JD.com: Η «κινεζική Amazon» αναμένει για το 2017 πωλήσεις ύψους 50 δισ. δολάρια
- Η στρατηγική της Alibaba για την ελληνική αγορά και το μελλοντικό εμπόριο
- Η Alibaba ανοίγει γραφεία στο Μόναχο και στο Παρίσι
- Κίνα, ο δράκος του παγκόσμιου εμπορίου
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Alibaba: Επενδύει 360 εκατ. δολάρια σε δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
- Alibaba: Το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο λάθος δρόμος
- Alibaba: Ο κινεζικός γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Internationalization
Απάντηση