Decathlon: Με πωλήσεις 11 δισ. ευρώ δρομολογεί την είσοδό της στην ελληνική αγορά

Για τον μέσο έλληνα έμπορο αθλητικών ειδών, τα πράγματα γίνονται  μέρα με τη μέρα ολοένα και δυσκολότερα, καθώς ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη αγορά εντείνεται μέσω του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και της έλευσης εταιρειών – μαμούθ με τζίρο δισεκατομμυρίων στην ελληνική αγορά.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί αυτό της γαλλικής αλυσίδας αθλητικών ειδών Decathlon, η οποία με τζίρο 11 δισ. ευρώ για το 2017 δρομολογεί την είσοδό της στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, ο γαλλικός κολοσσός που μετρά πάνω από 1352 καταστήματα σε 39 χώρες και 80.000 άτομα προσωπικό περίπου, ίδρυσε στην Ελλάδα τη θυγατρική Decathlon Greece Sporting Goods, ενώ αναζητεί μέσω της ιστοσελίδας της έναν eCommerce-Leader καθώς και Store Sport Leaders.

Πανκαναλικός λιανέμπορος, με ιδιωτικές ετικέτες και προσιτές τιμές

Η Decathlon χαρακτηρίζει τον εαυτό της ως «πανκαναλικό λιανέμπορο»,  ο οποίος επιδιώκει την ψηφιακή ενσωμάτωση, αναπτύσσοντας τα λεγόμενα «Connect» -καταστήματα, μεγέθους 200 τ.μ.., καθώς και την υπηρεσία Click & Collect.

Βέβαια, όπως συμβαίνει στο συμβατικό λιανεμπόριο, με τη στρατηγική της συνεχούς επένδυσης σε μεγάλα φυσικά καταστήματα (1.500 τ.μ. – 8.000 τ.μ.) και με υπερεκτιμημένες υπηρεσίες τύπου Click & Collect, διαφαίνεται το δίλημμα που πρέπει η εταιρεία να αντιμετωπίσει, ενώ γίνεται εύκολα κατανοητό γιατί οι διαδικτυακές πωλήσεις της αντιπροσωπεύουν μονάχα το 4,5% των συνολικών πωλήσεών της.

Η εταιρεία διαθέτει στα καταστήματά της προς πώληση περίπου 35.000 κωδικούς από περίπου για 70 κατηγορίες αθλημάτων, σε προσιτές τιμές με πάνω του 80% των κωδικών να αφορούν ιδιωτικές ετικέτες, τις οποίες μάλιστα η ίδια σχεδιάζει και παράγει, ενώ κάθε άθλημα φέρει το δικό του ξεχωριστό brand name. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, περισσότεροι από 150 σχεδιαστές προϊόντων και 530 μηχανικοί σχεδιάζουν και αναπτύσσουν ετησίως πάνω από 2.000 νέα προϊόντα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Decathlon προτίθεται μέχρι το έτος 2020 να σταματήσει οποιαδήποτε πώληση „επώνυμων“ αθλητικών μαρκών στα καταστήματά της, εστιάζοντας στην αποκλειστική εκμετάλλευση ιδιωτικών ετικετών.

Πέρυσι το φθινόπωρο, η Decathlon προς εξοικονόμηση χρημάτων αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους, έκανε χρήση του πρώτου block train (Το πρώτο block train της Maersk αλλάζει τους συσχετισμούς στο εμπόριο Ασίας – Ευρώπης) για τη μεταφορά των προϊόντων της, από από το Wuhan της Κίνας στο Dourges της Γαλλίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις αντίστοιχες στρατηγικές διεθνοποίησης τις οποίες εφάρμοσε πρόσφατα η Decathlon σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. στην Αυστρία, στις οποίες όπως και στην περίπτωση της Ελλάδας δεν είχε φυσική παρουσία, η Decathlon θα λειτουργήσει αρχικά το ηλεκτρονικό της κατάστημα, πριν από το άνοιγμα του πρώτου της φυσικού καταστήματος.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Internationalization, Ε-Shoes, Multichannel Commerce

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: