Μετρημένες στα δάχτυλα είναι οι ελληνικές εταιρείες που έχουν κατανοήσει ότι μια από τις σημαντικότερες στρατηγικές διεθνοποίησης („Whitepaper: Διεθνοποίηση μέσω ενός κλικ”) είναι η πώληση των εμπορευμάτων τους στις διαδικτυακές πλατφόρμες – marketplaces της Amazon, της Zalando και την παρέα τους.
Μια από αυτές είναι η Altex S.A (Funky Buddha) η οποία κατάφερε να αυξήσει την αναγνωσιμότητα του σήματός της στην Ευρώπη ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2018 με την έμπρακτη συμμετοχή παρουσίασης – πώλησης των προϊόντων της στις γερμανικές πλατφόρμες της Zalando, Otto και AboutYou, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων της.
Σύμφωνα με τον Πάνο Πατρωνίδη, Chief Commercial Officer της εξωστρεφούς οικογενειακής εταιρείας ρούχων, οι πωλήσεις της Funky Buddha για το 2019 αναμένεται να ανέλθουν στα 21,5 εκατ. ευρώ έναντι 19 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, εμφανίζοντας αύξηση 13,18%, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν ήδη το 7,25% των συνολικών πωλήσεων της (1,56 εκατ. ευρώ).
Δεν είναι τυχαίο γεγονός ότι στο πρόσφατο ne33 Conference συμμετείχε και η Funky Buddha, καθώς είναι από τις λίγες ελληνικές επιχειρήσεις που όχι μόνο προωθεί στρατηγικά την ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου ως καναλιού διανομής τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά ακολουθεί και μια εξαιρετική δημόσια επικοινωνιακή στρατηγική, παρέχοντας πλούσιο υλικό για την πορεία των εργασιών της.
Αξιομνημόνευτο είναι το γεγονός ότι παρότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 2003 από την οικογένεια Αλεξίου, αυτή κατάφερε σε μικρό χρονικό διάστημα να μετασχηματίσει με επιτυχία το επιχειρηματικό της μοντέλο από εταιρεία υπερχονδρικής σε μια επώνυμη διεθνή πολυκαναλική εταιρεία μόδας (με ιδιόκτητα καταστήματα retail και δίκτυο καταστημάτων franchising, outlets, χονδρεμπόριο και ηλεκτρονικό εμπόριο), εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα και στην περιβαλλοντολογική και κοινωνική ευθύνη στον τομέα της μόδας.
Σε μια αγορά όπου οι διαδικτυακές πλατφόρμες είναι οι επιχειρήσεις, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο με τζίρους δισεκατομμυρίων ευρώ αλλά και που κατέχουν και την πρόσβαση προς τους τελικούς καταναλωτές, οι επώνυμες μάρκες μόδας και οι καθετοποιημένες επιχειρήσεις επιβάλλεται να διαθέτουν τα προϊόντα τους στα Marketplaces. Είναι επίσης κατανοητό ότι αργά ή γρήγορα, τα Marketplaces δεν ενδείκνυνται ως βιώσιμο κανάλι πώλησης, για απλούς μεσάζοντες – εμπόρους χωρίς δικές τους μάρκες.
Σχετικά άρθρα:
- ne33 2019: Ευχαριστώ για το ένα από τα καλύτερα συνέδρια ηλεκτρονικού εμπορίου
- Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών
- Whitepaper: Διεθνοποίηση μέσω ενός κλικ
- Zalando: Αύξηση πωλήσεων 20% στα 5,4 δισ. ευρώ το 2018
- About You: Αύξηση τζίρου 63% στα 461 εκατ. ευρώ το 2018
- Οι 4 εταιρείες δισεκατομμυρίων του eFashion στην Ευρώπη (2017)
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Η εξέλιξη της στρατηγικής Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων
- Ιδιωτικές ετικέτες το μελλοντικό συγκριτικό πλεονέκτημα των διαδικτυακών εμπόρων
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Fashion, Internationalization
Απάντηση