Η πανδημία λόγω κορωνοϊού („Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή“) αυξάνει τη δημοτικότητα παραγγελιών για έτοιμο φαγητό με delivery ή για την παραλαβή του από το κατάστημα και συνακόλουθα επιφέρει τη ραγδαία αύξηση των απορριμμάτων συσκευασίας. Η νεοφυής Vytal, μέσω της κινητής εφαρμογής της και ενός έξυπνου επαναχρησιμοποιήσιμου συστήματος, θέλει να συμβάλλει στην καταπολέμηση της αύξησης του όγκου των σκουπιδιών.
Στη Γερμανία, η εταιρεία προμηθεύει εστιατόρια, κυλικεία επιχειρήσεων, εταιρείες catering και σούπερ μάρκετ με ανακυκλώσιμα, επαναχρησιμοποιούμενα, πλαστικά δοχεία, τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να γεμίσουν με έτοιμο, φρέσκο φαγητό. Μετά τη χρήση των μπολ και την κατανάλωση του φαγητού, τα μπολ επιστρέφονται στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, όπου στη συνέχεια καθαρίζονται και διατίθενται εκ νέου για χρήση. Μετά από τη λήξη της περιόδου δανεισμού των 14 ημερών, όποιος ξεχάσει να επιστρέψει το δοχείο, καταβάλει ένα πρόστιμο ύψους 10 ευρώ και τότε το μπολ θεωρείται πλέον αγορασμένο.

Οι Προτάσεις Αξίας της Vytal
Η Vytal χρηματοδοτείται κυρίως από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις: Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία Reusable packaging είτε πληρώνοντάς την 20 cents ανά χρήση (γέμισμα) είτε με τη μορφή παγίας πληρωμής. Πρόσφατα, η Vytal ανέπτυξε και άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως συσκευασίες πίτσας, σούσι και κούπες για καφέ.
Τρόπος λειτουργίας
Όποιος καταναλωτής θέλει να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία της Vytal, θα πρέπει να κατεβάσει την αντίστοιχη εφαρμογή για συσκευές iOS ή Android. Στη συνέχεια, ο ίδιος ταυτοποιείται με κώδικα QR, ο οποίος και σαρώνεται από τις εκάστοτε εταιρείες εστίασης ή λιανέμπορο, πριν από την έκδοση του ενοικιαζόμενου μπολ. Η υπηρεσία απευθύνεται τόσο για τους καταναλωτές που θέλουν να επιλέξουν επιτόπου το φαγητό τους και στη συνέχεια να το αγοράσουν από το κατάστημα ή εστιατόριο όσο και για αυτούς που ενδιαφέρονται για Delivery ετοίμου φαγητού.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η εφαρμογή της Vytal λειτουργεί και ως πλατφόρμα μάρκετινγκ, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να ανακαλύψουν άλλα καταστήματα ή εστιατόρια στην περιοχή τους.
Και τέλος και το πιο σημαντικό είναι ότι η Vytal προσφέρει μέσω της εφαρμογής της και τη δυνατότητα άμεσης παραγγελίας, μια υπηρεσία που προς το παρόν, όμως, δε χρησιμοποιείται από όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Στο μέλλον, η Vytal θα μπορούσε να τοποθετηθεί δυναμικά στην αγορά food delivery και να ταρακουνήσει τους μεγάλους παίκτες, όπως Lieferando, οι οποίοι και λόγω των υψηλών αμοιβών-προμηθειών, αποτελούν φίλο και εχθρό των εταιρειών εστίασης.
Το μέλλον της
Το παράδειγμα της Vytal δείχνει πολύ πετυχημένα πως σε κορεσμένες και άκρως ανταγωνιστικές αγορές, όπως είναι οι υπηρεσίες Delivery φαγητού, κάποιος τρίτος εισβάλλει στην αγορά προσεγγίζοντάς την με ένα διαφορετικό τρόπο.
Βέβαια, το επιχειρηματικό μοντέλο της δύσκολα δύναται να προστατευτεί και επομένως πιθανά να αντιμετωπίσει μελλοντικά τον ανταγωνισμό από μιμητές. Μεγάλο στοίχημα, λοιπόν, για τη Vytal είναι να καταφέρει να αναπτυχθεί γρήγορα, είτε οργανικά είτε μέσω εξαγοράς από την Lieferando, την Delivery Hero ή την Metro (ο γερμανικός κολοσσός του διεθνές λιανεμπορίου λάνσαρε πρόσφατα την υπηρεσία Dish Order). Όσο μεγαλύτερο είναι το δίκτυο συνεργαζόμενων εταιρειών εστίασης και σούπερ μάρκετ, τόσο πιο ελκυστικό θα γίνεται το επαναχρησιμοποιούμενο σύστημα για τους καταναλωτές.
Σχετικά άρθρα:
- Rethink logistics: Η Loop καταδεικνύει τι μορφή μπορεί να έχει ένα εναλλακτικό σύστημα logistics
- Foodsharing: Δωρεάν τρόφιμα από ανθρώπους… για ανθρώπους
Categories: Business Models, E-Food, Innovation, Location Based Services, M-Commerce, On-Demand Commerce, Trends
Απάντηση