Farfetch: Αύξηση τζίρου 64% στα 1,67 δισ. δολάρια, αλλά διεύρυνση ζημιών το 2020

Αύξηση 64% του κύκλου εργασιών, αλλά σημαντική διεύρυνση ζημιών μετά φορών, που ξεπέρασαν τα 3,3 δισ. δολάρια (περίπου 2,76 δισ. ευρώ), ανακοίνωσε (αρχείο PDF) για το 2020 η Farfetch, η οποία μέσω της πλατφόρμας της προσφέρει προσβασιμότητα στην πολυτελή ένδυση.

Ειδικότερα, το 2020, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 1,67 δισ. δολάρια (περίπου 1,38 δισ. ευρώ) έναντι 1,02 δισ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 64%. Η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value) που διακινήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της ανήλθε για το 2020 στα 3,19 δισ. δολάρια έναντι 2,14 δισ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 49%.

Ανάλυση Εσόδων κατά κατηγορία

Η εκτίναξη των εσόδων επιτεύχθηκε, κατά μεγάλο μέρος, χάρη στην αύξηση τόσο των πωλήσεων της κατηγορίας Digital Platform Services όσο και εκείνων της Digital Platform Fulfilment κατά 47% (1,03 δισ. δολάρια) και 67% (213,2 εκατ. δολάρια) αντίστοιχα και στην αύξηση κατά 138% των εσόδων της New Guards στα 390 εκατ. δολάρια, την οποία εξαγόρασε η Farfetch το 2019. Τα δε έσοδα από τα φυσικά της καταστήματα ανήλθαν στα 37,5 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 36% σχέση με το 2019.

Συνεχίζει την ζημιογόνο πορεία

Οι καθαρές ζημιές μετά από φόρους ανήλθαν στα 3,33 δισ. δολάρια από 374 εκατ. δολάρια το 2019, απόρροια κυρίως του κόστους εξυπηρέτησης ομολογιακού δανείου που είχει συνάψει πέρυσι με την Tencent και την Dragoneer. Τα προσαρμοσμένα EBITDA της εταιρείας κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο, σε ζημιές 47,43 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 121,38 εκατ. δολάρια το 2019, με το περιθώριο EBITDA να βελτιώνεται από -13,6% σε -3,2%.

Η εταιρεία αύξησε τους ενεργούς πελάτες της από 2.068.000 πελάτες σε 3.024.00 πελάτες, με μέση αξία καλαθιού τα 568 δολάρια από 608 δολάρια το 2019. Μάλιστα, ιδιαίτερα υψηλός είναι βαθμός συγκέντρωσης των πελατών της, καθώς στα τέλη του έτους 2020 το 27,2% του GMV προήλθε από το 1% των πελατών της.

Να σημειωθεί ότι πριν από λίγες μέρες η Farfetch λάνσαρε τα δικά της ηλεκτρονικά καταστήματα στην πλατφόρα της Tmall, σταματώντας τη συνεργασία (Από την JD.com στην Alibaba: Έναντι 1,15 δισ. δολάρια η Farfetch αλλάζει στρατόπεδο για την κατάκτηση της κινεζικής αγοράς ειδών πολυτελείας”) με τη JD.com.

Η εταιρεία φέτος εμπλούτισε την πλατφόρμα της με την κατηγορία pre-owned fashion, ενώ για το 2022 η Farfetch σκοπεύει να επεκταθεί και στις προϊόντικές κατηγορίες της προσωπικής περιποίησης.

Όπως είχα επεξηγήσει στο παρελθόν, το μέλλον της Farfetch κρέμεται από μια λεπτή τεντωμένη ακριβή κλωστή.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Fashion

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: