MercadoLibre: GMV 21 δισ. δολάρια (+50%) και πωλήσεις 4 δισ. δολάρια (+74%) το 2020

Η MercadoLibre, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου και πάροχος πληρωμών της Λατινικής Αμερικής, ανακοίνωσε (αρχείο PDF) για το 2020, εν μέσω της πανδημίας, αύξηση του GMV (Gross Merchandise Volume – του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της). Η αύξηση αυτή ανήλθε στα 21 δισ. δολάρια από τα 14 δισ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 50%. Πρόκειται για τριπλάσια αύξηση σε σχέση με το επίπεδο 5 χρόνια νωρίτερα.

MercadoLibre Gross Merchandise Value and Items Sold

Σε επίπεδο πωλήσεων και λαμβάνοντας υπόψη ότι το Take Rate (το ποσοστό της αξίας συναλλαγών που παρακρατεί η πλατφόρμα ως έσοδο) διαμορφώθηκε στο 19% του GMV, η εταιρεία κατέγραψε πωλήσεις ύψους 4 δισ. δολαρίων περίπου, ενισχυμένες κατά 74% σε σύγκριση με το 2019.

MercadoLibre Net Revenue and Take Rate 2014-2020

Η MercadoLibre έχει έδρα το Μπουένος Άιρες και δραστηριοποιείται στις 18 αγορές της Λατινικής Αμερικής με συνολικό πληθυσμό άνω των 638 εκατ. κατοίκων, με κυριότερες αυτές της Βραζιλίας, Αργεντινής και Μεξικού. Η εταιρεία αποτελεί μια από τις παλαιότερες στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς ιδρύθηκε το 1999,  απαριθμεί περισσότερους από 11 εκατ. εμπόρους – πωλητές και περισσότερους από 74 εκατ. ενεργούς αγοραστές, αποστέλλοντας σε αυτούς 650 εκατ. παραγγελίες.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία αναλύει περιληπτικά για το ποια κατηγορία εμπόρων προωθεί την ανάπτυξη της πλατφόρμας της.

MercadoLibre Marketplace includes four types of Sellers

Η MercadoLibre λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο πολυτομεακών πλατφορμών, καθώς εξυπηρετεί δύο τομείς πελατών, τους online αγοραστές και τους πωλητές – εμπόρους, με το οικοσύστημα της πλατφόρμας της να πλαισιώνεται και από άλλες υπηρεσίες και επιχειρηματικές δραστηριότητες, στις οποίες επενδύει (και μέσω εξαγορών) και προωθεί στρατηγικά τα τελευταία χρόνια.

MercadoLibres Ecosystem of Platform Business Model

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει φέτος το ποσό των 1,8 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη του δικτύου της logistics στη Βραζιλία, ενώ μελετά να μπει και στην αγορά του e-Food.

Περισσότερες πληροφορίες για την στρατηγική και την πορεία της εταιρείας, μπορείτε να βρείτε τόσο στην παρουσίαση της εταιρείας (αρχείο PDF) όσο και στα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία (αρχείο PDF) του τετάρτου τριμήνου του 2020.

H MercadoLibre βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία, βάση τζίρου, ηλεκτρονικά καταστήματα του κόσμου.

Σχετικά άρθρα:



Categories: Business Models, e-commerce, E-Commerce Platforms

Tags: ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.