Η MercadoLibre, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου και πάροχος πληρωμών της Λατινικής Αμερικής, ανακοίνωσε (αρχείο PDF) για το 2020, εν μέσω της πανδημίας, αύξηση του GMV (Gross Merchandise Volume – του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της). Η αύξηση αυτή ανήλθε στα 21 δισ. δολάρια από τα 14 δισ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 50%. Πρόκειται για τριπλάσια αύξηση σε σχέση με το επίπεδο 5 χρόνια νωρίτερα.
Σε επίπεδο πωλήσεων και λαμβάνοντας υπόψη ότι το Take Rate (το ποσοστό της αξίας συναλλαγών που παρακρατεί η πλατφόρμα ως έσοδο) διαμορφώθηκε στο 19% του GMV, η εταιρεία κατέγραψε πωλήσεις ύψους 4 δισ. δολαρίων περίπου, ενισχυμένες κατά 74% σε σύγκριση με το 2019.
Η MercadoLibre έχει έδρα το Μπουένος Άιρες και δραστηριοποιείται στις 18 αγορές της Λατινικής Αμερικής με συνολικό πληθυσμό άνω των 638 εκατ. κατοίκων, με κυριότερες αυτές της Βραζιλίας, Αργεντινής και Μεξικού. Η εταιρεία αποτελεί μια από τις παλαιότερες στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς ιδρύθηκε το 1999, απαριθμεί περισσότερους από 11 εκατ. εμπόρους – πωλητές και περισσότερους από 74 εκατ. ενεργούς αγοραστές, αποστέλλοντας σε αυτούς 650 εκατ. παραγγελίες.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία αναλύει περιληπτικά για το ποια κατηγορία εμπόρων προωθεί την ανάπτυξη της πλατφόρμας της.
Η MercadoLibre λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο πολυτομεακών πλατφορμών, καθώς εξυπηρετεί δύο τομείς πελατών, τους online αγοραστές και τους πωλητές – εμπόρους, με το οικοσύστημα της πλατφόρμας της να πλαισιώνεται και από άλλες υπηρεσίες και επιχειρηματικές δραστηριότητες, στις οποίες επενδύει (και μέσω εξαγορών) και προωθεί στρατηγικά τα τελευταία χρόνια.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει φέτος το ποσό των 1,8 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη του δικτύου της logistics στη Βραζιλία, ενώ μελετά να μπει και στην αγορά του e-Food.
Περισσότερες πληροφορίες για την στρατηγική και την πορεία της εταιρείας, μπορείτε να βρείτε τόσο στην παρουσίαση της εταιρείας (αρχείο PDF) όσο και στα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία (αρχείο PDF) του τετάρτου τριμήνου του 2020.
H MercadoLibre βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία, βάση τζίρου, ηλεκτρονικά καταστήματα του κόσμου.
Σχετικά άρθρα:
- Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή
- Τα κορυφαία, βάσει τζίρου, ηλεκτρονικά καταστήματα του κόσμου για το 2019
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
Categories: Business Models, e-commerce, E-Commerce Platforms
Απάντηση