Mercedes Benz και το τέλος των αντιπροσώπων αυτοκινήτων

Ο πελάτης και οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειές του είναι αυτός που καθοδηγεί αποκλειστικά και την αγορά της εμπορίας αυτοκινήτων. Ενώ η ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην αυτοκινητοβιομηχανία  αλλά και ο επαναπροσδιορισμός της αποτελεί μονόδρομο για τη μελλοντική επιβίωσή της όχι μόνο ως  κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά ως πάροχοι υπηρεσιών μετακίνησης.

Mercedes-Benz_Connect-meΩς αποτέλεσμα των παραπάνω, από σήμερα η Daimler AG έβγαλε στον αέρα την ιστοσελίδα www.connection-online.mercedes-benz.com μέσω της οποίας θα πωλούνται απευθείας στον πελάτη, τα μοντέλα της A- και Β-Class καθώς και αυτά της CLA-Class και της CLS Shooting Brake. Ενώ από το 2014 θα προστεθούν στην παραπάνω πλατφόρμα και τα μοντέλα της C-Class. Η παραπάνω υπηρεσία προσφέρεται δοκιμαστικά σε συνεργασία με το υποκατάστημα της Mercedes στο Αμβούργο, ενώ η εξυπηρέτηση και το κλείσιμο των test drives θα γίνεται μέσω του συγκεκριμένου υποκαταστήματος.

Μέσω της παραπάνω στρατηγικής, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποκόπτουν το επιχειρηματικό μοντέλο πώλησης αυτοκινήτων από τις υπάρχουσες κλασικές υποδομές πώλησης, μέσω των αντιπροσώπων αυτοκινήτων.

Η Daimler ήλθε να ακολουθήσει τη στρατηγική της BMW, η οποία μέσω του νέου καναλιού πώλησης, του διαδικτύου, προωθεί το ηλεκτρoκίνητο μοντέλο της i3. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο στη Γερμανία η Daimler κατέχει 95 εμπόρους-συνεργάτες και 34 ιδιόκτητες αντιπροσωπείες με χιλιάδες εργαζόμενους. Ενώ εκπροσωπείται σε πάνω από 700 μέρη σε όλη τη Γερμανία.

Στην  παραπάνω πλατφόρμα, η Daimler αρχικώς θα προσφέρει τα αυτοκίνητα της με τη μορφή πακέτου leasing και στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται πέραν του αυτοκινήτου, η ασφάλιση αλλά και τα συμβόλαια συντήρησής του.

Ξεκάθαρο είναι επίσης ότι η Daimler δε θα προσφέρει οποιεσδήποτε εκπτώσεις στο διαδικτυακό κανάλι πώλησης. Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, το μέλλον των πωλήσεων στην «Premium» κατηγορία, η απόφαση των καταναλωτών για αγορά δε θα εξαρτάται από την τιμή και την ποιότητα. Σε αυτήν τη συγκεκριμένη περίπτωση, τα προϊόντα και οι μάρκες θα ενεργούν ως «διαχειριστές ταυτότητας». Ο λόγος απόκτησης των παραπάνω Premium προϊόντων θα έγκειται στη λειτουργία τους ως εργαλείο επίδειξης μέσω του οποίου οι καταναλωτές θα δείχνουν στο περιβάλλον τους τη διαφορετικότητά τους. Έτσι, θα διακρίνεται ένας πελάτης ιδιαίτερα οικολόγος, ιδιαίτερα καινοτόμος, ιδιαίτερα πλούσιος, ιδιαίτερα οικονομικός, ιδιαίτερα έξυπνος.

Εάν συμπεριλάβει κανείς στα παραπάνω και τη στρατηγική της «εικονικής» πώλησης αυτοκινήτων που ακολουθούν όλο και περισσότερο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και την κατασκευή των «αυτόνομων» αυτοκινήτων, τότε η ψηφιοποίηση θα επιφέρει εκτός από το νέο τρόπο πώλησης των αυτοκινήτων, τρομακτικές αλλαγές και στο βίωμα της οδήγησης του οδηγού,  όσο και στο επιχειρηματικό μοντέλο του ίδιου του κατασκευαστή των αυτοκινήτων αλλά και στους παρόχους ασφάλισης αυτοκινήτων.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Trends

Ετικέτες: , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: