Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ομοσπονδιακής Ένωσης για το εξ Αποστάσεως Εμπόριο και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (bevh), ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στη Γερμανία ανήλθε στα 46,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015, εμφανίζοντας αύξηση κατά 12% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο (41,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Όσον αφορά τις πωλήσεις ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών όπως π.χ. αεροπορικά εισιτήρια, ταξίδια, εισιτήρια για εκδηλώσεις και μέσα μαζικής μεταφοράς, αυτές ανήλθαν στα 12,97 δισ. ευρώ (+38%). Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, τότε ο συνολικός τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων στη Γερμανία για το 2015 ανήλθε στα 65,34 δισ. ευρώ.
Ο παραπάνω τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων αντιπροσωπεύει περίπου το 90% των συνολικών εξ αποστάσεως πωλήσεων, το ύψος των οποίων για το 2015 ανήλθε στα 52,37 δισ. ευρώ. Οι δε συνολικές πωλήσεις του εξ αποστάσεως εμπορίου αντιπροσωπεύουν το 11,7% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου.
Ο μεγαλύτερος τζίρος των διαδραστικών πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχεται από την κατηγορία του ρουχισμού με συνολικές πωλήσεις ύψους 10,01 δισ. ευρώ (+18%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία των ηλεκτρονικών συσκευών και τηλεπικοινωνιών με συνολικές πωλήσεις ύψους 7,55 δισ. ευρώ (+33%). Στη συνέχεια, τη τρίτη θέση κατέχει η κατηγορία των βιβλίων και ebooks με συνολικές πωλήσεις ύψους 3,61 δισ. ευρώ (-8%). Ενώ η κατηγορία με την μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2015 είναι οι πωλήσεις τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα με συνολικές πωλήσεις ύψους 842 εκατ. ευρώ (+74%). Αξιοσημείωτη είναι η αυξητική τάση που ακολουθούν οι πωλήσεις επίπλων – ειδών διακόσμησης (+15% στα 2,67 δισ. ευρώ) και οι πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ (+19% στα 736 εκατ. ευρώ).
Στο παρελθόν, σάς είχα αναλύσει για το ποιες ευρωπαϊκές χώρες αξίζουν πραγματικά να επεκταθούν οι διαδικτυακοί έμποροι, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές και πού κρύβονται οι κίνδυνοι. Βέβαια, τα παραπάνω στοιχεία μας δείχνουν, εκτός των άλλων, ότι η Γερμανική αγορά αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αγορές για τους Έλληνες εξαγωγείς και τους ιδιοκτήτες των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Σχετικά άρθρα:
- Ποιες ευρωπαϊκές αγορές Ηλεκτρονικού Εμπορίου αξίζουν πραγματικά
- iBusiness: Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Ευρώπης το 2015
- Οι Γερμανοί προτιμούν για τις διαδικτυακές αγορές τους την έκδοση τιμολογίου
- Γερμανία: Στα 39,1 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2C για το 2013
- iBusiness: Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας (2012)
- Γερμανία: Στα 870 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2B για το 2012
- Γερμανία: Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 27 δισ. ευρώ για το ηλεκτρονικό εμπόριο
- Γερμανία: Τα 20 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Δεν υφίσταται μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς
- Παρουσίαση: Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν – Περιττό ή Αναγκαίο;
- Εξαγωγές 2.0: Μοχλός ανάπυξης το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Categories: e-commerce, Internationalization
Απάντηση