Η Alibaba αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών την Lazada έναντι 1 δισ. δολαρίων – Μεγάλος κερδισμένος η Rocket Internet

Η Alibaba επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην αγορά της Nοτιοανατολικής Ασίας, καθώς αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Lazada της αποκαλούμενης «Amazon της νοτιοανατολικής Ασίας» έναντι 1 δισ. δολαρίων. Ο κινεζικός γίγας που ήδη έχει γίνει ο βασιλιάς του παγκόσμιου e-commerce, θα καταβάλει 500 εκατ. δολάρια για νέες μετοχές ενώ αντίστοιχο ποσόν θα δώσει και προκειμένου να αγοράσει μετοχές από τους υπάρχοντες επενδυτές.

Lazada-GroupΤρεις μέτοχοι επιβεβαίωσαν την αγορά σε ξεχωριστές ανακοινώσεις τους:

  • Η Rocket Internet, ιδρύτρια της Lazada, εν έτει 2011: Πούλησε το 9,1% των μετοχών της Lazada Group έναντι 137 εκατ. δολαρίων – μετά τη συναλλαγή, το εναπομείναν ποσοστό της Rocket Internet στη Lazada κατέρχεται στο 8,8%. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Lazada αποτιμάται στα 1,5 δισ. δολάρια, τότε η Rocket Internet είναι ο μεγάλος κερδισμένος (15πλάσια απόδοση επί του συνολικού ύψους επένδυσης 18 εκατ. ευρώ).
  • Tesco: Πούλησε το 8,6% των μετοχών της Lazada Group έναντι 129 εκατ. δολαρίων – μετά τη συναλλαγή, το εναπομείναν ποσοστό της Tesco στη Lazada κατέρχεται στο 8,3%.
  • Kinnevik: Πούλησε το 3,8% των μετοχών της Lazada Group έναντι 57 εκατ. δολαρίων – μετά τη συναλλαγή, το εναπομείναν ποσοστό της Kinnevik στη Lazada κατέρχεται στο 3,6%.

LazadaΣύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της Lazada, ο ετήσιος τζίρος της για το 2014 ανήλθε στα 154,3 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας λειτουργικές ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 146,7 εκατ. δολάρια! Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το εννιάμηνο 2015 αυξήθηκε στα 190,9 εκατ. δολάρια από 105,4 εκατ. δολάρια το εννιάμηνο του 2014, ενώ σε επίπεδο λειτουργικών αποτελεσμάτων, το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημίες 212,9 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 90,3 εκατ. δολάρια. Ως εκ τούτου υπήρχε ανάγκη εισροής «ζεστού χρήματος». Η Lazada απαριθμεί συνολικά 7,3 εκατ. ενεργά μέλη στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας ( Ινδονησία, τη Μαλαισία, τις Φιλιππίνες, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ).

Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι εξαιρετικά κατακερματισμένη και συνεπώς η Alibaba θα πρέπει να καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να κυριαρχήσει και στην παραπάνω πολυπληθή αγορά των 620 εκατ. κατοίκων.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Commerce Platforms

Ετικέτες:, , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: