Naspers: Διακόπτει τη λειτουργία της τουρκικής Markafoni

Ο νοτιοαφρικανικός Όμιλος Naspers, ανακοίνωσε προχθές τη διακοπή της λειτουργίας του τούρκικου Shoppingclub Markafoni, με ισχύ από την 30η Ιουνίου 2017. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, η απόφαση πάρθηκε καθώς το επιχειρηματικό μοντέλο της αποδήχθηκε μη βιώσιμο.

H Markafoni πρωτολειτούργησε το 2008, την εποχή, δηλαδή, που τα επιχειρηματικά μοντέλα των Flash Sales ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια, ενώ στις “καλές μέρες” συγκαταλέγονταν στα τρία δημοφιλέστερα ηλεκτρονικά καταστήματα της Τουρκίας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2014 ο νοτιοαφρικανικός Όμιλος Naspers είχε αποχωρήσει και από την ελληνική αγορά, διακόπτoντας τη λειτουργία της ιδιόκτητης ιστοσελίδας δημοπρασιών Ricardo.gr, ενώ η Markafoni συνεργάστηκε στο παρελθόν με τον ANT1 για το στήσιμο της Brandsgalaxy.

Αξίζει να σημειωθεί ότι νωρίτερα είχε αποχωρήσει από την τουρκική αγορά και η γερμανική Limango, ενώ πρόσφατα η Amazon έβαλε οριστικό τέλος και στο ευρωπαϊκό της Shopping Club BuyVIP.

Στη ευρωπαϊκή αγορά των Shopping Clubs/Flash Sales παρατηρείται συγκέντρωση της αγοράς όπου κυριαρχούν οι γαλλικές Vente-Privee (Vente-Privee: Αύξηση τζίρου κατά 50% το 2016 χάρη στις εξαγορές) και ShowroomPrive (ShowroomPrive: Εντυπωσιακή αύξηση καθαρών εσόδων κατά 27% στα 442,8 εκατ. ευρώ).

Με το παρόν και το μέλλον των Shopping Clubs αλλά και το μεγάλο πρόβλημα των -Mass Market- ηλεκτρονικών καταστημάτων και επιχειρηματικών μοντέλων, όπως αυτό των Deal Sites είχα ασχοληθεί εκτενέστερα σε άλλα άρθρα μου (η σχετικότητα και η παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών-στόχος).

Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω εξελίξεις, τότε το μέλλον των αντίστοιχων ελληνικών Shopping Clubs Brandsgalaxy και Goldenbrands φαίνεται εξαιρετικά δυσοίωνο.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Fashion, Shopping Clubs

Tags: , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.