Θα καταφέρει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» της λιανικής πώλησης τροφίμων, η στρατηγική της Amazon για τη Whole Foods;

Πριν από δύο μήνες περίπου η Amazon εξαγόρασε την αλυσίδα βιολογικών προϊόντων Whole Foods μέσω μιας απροσδόκητης συμφωνίας (Η Amazon ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τη Whole Foods έναντι 13,7 δισ. δολαρίων). Αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκε (Amazon and Whole Foods Market Announce Acquisition to Close This Monday, Will Work Together to Make High-Quality, Natural and Organic Food Affordable for Everyone) ότι ο «γάμος» θα κλείσει αύριο, ενώ παράλληλα η Amazon άνοιξε τα χαρτιά της για το ποια στρατηγική θα ακολουθήσει για τη Whole Foods προκειμένου να αξιοποιήσει την παραπάνω επένδυση-μαμούθ, την οποία και χρηματοδότησε αποκλειστικά με ξένα κεφάλαια. Η ανακοίνωση έχει επιφέρει ήδη αναταράξεις στον κλάδο της λιανικής πώλησης τροφίμων.

Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση, από αύριο η Whole Foods θα προσφέρει χαμηλότερες τιμές σε επιλεγμένα βασικά προϊόντα, ενώ μελλοντικά η συνδρομητική υπηρεσία Amazon Prime θα αποτελέσει το πρόγραμμα επιβράβευσης και των πελατών της Whole Foods, προσφέροντάς τους επιπλέον εκπτώσεις καθώς και άλλα προνόμια. Αντίστοιχα, τα βιολογικά οπωροκηπευτικά και οι ιδιωτικές ετικέτες της Whole Foods όπως η 365 Everyday Value, η Whole Foods Market, η Whole Paws και η Whole Catch θα προσφέρονται ταυτόχρονα μέσω της πλατφόρμα της Amazon.com αλλά και των υπηρεσιών της Amazon Fresh, Prime Pantry και Prime Now.  Επιπλέον, η Amazon θα εγκαταστήσει τις θυρίδες Lockers σε επιλεγμένα καταστήματα της Whole Foods Market. Μέσω αυτών, οι πελάτες  θα έχουν τη δυνατότητα να παραλάβουν τις παραγγελίες που διεκπεραιώνουν μέσω της πλατφόρμας της Amazon στις παραπάνω θυρίδες (Click & Collect: Ποιος θα είναι ο κερδισμένος των νέων φυσικών σημείων παράδοσης;), ενώ παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσουν και για την επιστροφή αυτών.

Όπως εξαιρετικά επεξηγεί στην ανάλυσή του ο Ben Thompson στο Stratechery (Amazon’s New Customer), μέσω της εξαγοράς της Whole Foods η Amazon απέκτησε τον πρώτο της εγγυημένο αλλά και καλύτερο πελάτη της (Whole Foods: Customer not Retailer), ο οποίος θα ενισχύσει άμεσα την ανάπτυξη των στόχων της στη λιανική πώληση τροφίμων. Ενώ μεσοπρόθεσμα οι υπηρεσίες της Amazon που θα αφορούν την λιανική πώληση τροφίμων δε θα επικεντρώνεται μονάχα στην εξυπηρέτηση των καταστημάτων σουπερμάρκετ αλλά και στην εξυπηρέτηση των παρόχων υπηρεσιών delivery έτοιμου φαγητού – γευμάτων αλλά και των εστιατορίων.

Ήδη από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι με τη νέα τιμολογιακή πολιτική της Whole Foods, η Amazon στοχεύει να προσελκύσει (νέους) πελάτες, οι οποίοι με τη σειρά τους θα αυξήσουν τις πωλήσεις στο eFood και θα φέρουν περισσοτέρους πελάτες. Αυτό θα της επιτρέψει να ωφεληθεί μέσω των οικονομιών κλίμακας για να φέρει εκ νέου νέες μειώσεις στις τιμές των αγαθών, οι οποίες με τη σειρά τους θα πυροδοτήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της στη λιανική πώλησης τροφίμων, προσφέροντας στους Prime πελάτες της μοναδικά προνόμια και υπηρεσίες.

Τα Prime μέλη στις Η.Π.Α. – Πηγή: https://www.theatlas.com/charts/rJt0oXTVW

Αυτήν τη στιγμή, το 63% των πελατών της Amazon στις Η.Π.Α. είναι μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας Prime, ενώ εκτιμάται ότι αυτοί μέχρι το τέλος του έτους θα εκπροσωπούν το 50% των νοικοκυριών στις Η.Π.Α. (What is Amazon, really?). Μάλιστα, ήδη, το 60% των πελατών της Whole Foods είναι Prime μέλη.

Τα στρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Amazon (Η Amazon «έφαγε λάχανο» το παραδοσιακό λιανεμπόριο στις Η.Π.Α.), η χαμηλότερη τιμή, η μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, το υπερισχύον βίωμα διευκόλυνσης και άνεσης και η συνεχής ανάπτυξη νέων πελατοκεντρικών «Προτάσεων Αξίας» και εξελιγμένα οικοσυστήματα- αλυσίδες αξιών (Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;) όπως αυτό της συνδρομητικής υπηρεσίας Prime, θα επιφέρουν την εξουδετέρωση του ανταγωνισμού και στον κλάδο της λιανικής πώλησης τροφίμων.

Σε αντίθεση με την κοινή  άποψη που επικρατεί, η Amazon δεν είναι λιανέμπορος αλλά ούτε καν έμπορος.  Στον πυρήνα της η Amazon είναι ένας εξαιρετικός πάροχος καινοτόμων υπηρεσιών. Μονάχα μια καινοτόμα επιχείρηση, όπως η Amazon θα καταφέρει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» της λιανικής πώλησης τροφίμων.

Το eFood θα είναι ένα από τα κύρια θέματα που θα αναπτύξουμε (Η LeShop στο ne33 ThinkTank, στην Αθήνα στις 27 Σεπτεμβρίου) στο προσεχές ne33 ThinkTank, το οποίο θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου 2017, στις εγκαταστάσεις της OTEAcademy στην Αθήνα.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:B2B, e-commerce, E-Food, Αναλύσεις

Ετικέτες: , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: