Στην ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων (αρχείο PDF) για την οικονομική χρήση 2018/2019 προχώρησε η Alibaba. Εάν η ανάπτυξη του κινεζικού γίγα του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς (19%), αυτή εκτιμάται ότι τη φετινή οικονομική χρήση θα σπάσει το φράγμα του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων σε όρους GMV (Gross Merchandise Value – ακαθάριση αξία εμπορευμάτων).
Τα έσοδα της Alibaba για την οικονομική χρήση 2018/2019 ανήλθαν στα 56,1 δισ. δολάρια, εμφανίζοντας αύξηση 51% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Χωρίς τις πραγματοποιθείσες εξαγορές, η αύξηση θα ήταν 39%. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι τα έσοδα από τις υπηρεσίες Cloud σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση (84%), αν και προς το παρόν αποτελούν σχετικά μικρό μέρος των συνολικών δραστηριοτήτων της, αντιπροσωπεύοντας το 7% των ενοποιημένων εσόδων του ομίλου. Το ίδιο διάστημα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας τριπλασιάστηκαν και ανήλθαν στα 3,5 δισ. δολάρια περίπου.
Πρόσφατα το AliExpress της Alibaba άνοιξε τις πόρτες της πλατφόρμας της και σε διεθνείς επιχειρήσεις – αρχικά για εμπορικές επιχειρήσεις με έδρα τη Ρωσία, την Τουρκία, την Ιταλία και την Ισπανία. Αν και η εφαρμογή της AliExpress είναι αρκετά δημοφιλής στην Ελλάδα, σίγουρα η ελληνική αγορά δεν αποτελεί προτεραιότητα στην ατζέντα της διοίκησης της εταιρείας (Η στρατηγική της Alibaba για την ελληνική αγορά και το μελλοντικό εμπόριο).
Σημειώνεται ότι πέρυσι η Alibaba εξαγόρασε (αρχείο PDF) την κορυφαία τουρκική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Trendyol, έναντι 728 εκατ. δολαρίων.
Ο μετασχηματισμός του εμπορίου επιφέρει και σημαντικές εξελίξεις στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, με αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της όπως δείχνει το παρακάτω εικονογράφημα.
Τις οικονομικές καταστάσεις τόσο του τετάρτου τριμήνου χρήσης όσο και συνολικά της οικονομικής χρήσης 2018/2019, μπορείτε να κατεβάσετε εδώ (αρχείο PDF).
Σχετικά άρθρα:
- Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όρους GMV
- Η στρατηγική της Alibaba για την ελληνική αγορά και το μελλοντικό εμπόριο
- Η Alibaba αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών την Lazada έναντι 1 δισ. δολαρίων – Μεγάλος κερδισμένος η Rocket Internet
- Η Alibaba ανοίγει γραφεία στο Μόναχο και στο Παρίσι
- Η Alibaba ξεκινά στην Αμερική τη λειτουργία μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου
- Alibaba: Επενδύει 360 εκατ. δολάρια σε δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
- Alibaba: Το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο λάθος δρόμος
- Alibaba: Ο κινεζικός γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms
Απάντηση