Κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, η εισηγμένη γερμανική Delivery Hero, η οποία δραστηριοποιείται στο online delivery, ανακοίνωσε ζημιές παρά τον διπλασιασμό του τζίρου στα 515 εκατ. ευρώ (+92%), εν μέσω έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού. Επίσης, η ακαθάριστη αξία των παραγγελιών έτοιμου φαγητού (Gross Merchandise Value) οι οποίες διακινήθηκαν μέσω των πλατφορμών της Delivery Hero το πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθε στα 2,4 δισ. ευρώ (+58%). Η αύξηση των εσόδων δεν οφείλεται μονάχα στις αυξημένες παραγγελίες κατά 92% και πιο συγκεκριμένα στις 239 εκατ. παραγγελίες, αλλά και στο ότι η εταιρεία παραδίδει ολοένα και περισσότερο τις παραγγελίες μέσω των δικών της οδηγών.
Το παραπάνω γεγονός αυξάνει μεν τον τζίρο της Delivery Hero, αλλά από την άλλη αυξάνονται ταυτόχρονα και τα κόστη. Μάλιστα, η εταιρεία για να αξιοποιήσει καλύτερα το διαθέσιμο δυναμικό των οδηγών της, παραδίδει σε πολλές χώρες και είδη σούπερ μάρκετ, όπως συνέβη πρόσφατα και στην Ελλάδα μέσω της στρατηγικής συνεργασίας της Σκλαβενίτης με την e-Food.gr, θυγατρική της Delivery Hero (Online Delivery AE: Αύξηση τζίρου 72% το 2018 και…άνοιξε η όρεξη της Skroutz).
Quick Commerce
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Delivery Hero θέλει να εστιάσει το ενδιαφέρον της στο Quick Commerce (γρήγορο εμπόριο), μέσω του οποίου θα μπορεί να παραδίδει άμεσα (σε λιγότερο από μία ώρα) τις παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα. Στη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Αμερική, η εταιρεία λειτουργεί ήδη περισσότερες από εκατό τοπικές αποθήκες, μέσω των οποίων επιτυγχάνονται χρόνοι παράδοσης κάτω των 20 λεπτών. Μάλιστα, εκτός από είδη που πωλούνται σε Σούπερ Μάρκετ θα μπορούσαν μέσω της πλατφόρμας να διανεμηθούν σε άμεσο χρόνο και φάρμακα.
H Delivery Hero στην Ελλάδα
Θυμίζω ότι η Delivery Hero είχε εξαγοράσει την e-food.gr (Η Delivery Hero εξαγόρασε την e-food.gr και την Yemeksepeti) τoν Μάιο του 2015 έναντι 21 εκατ. ευρώ, ενώ η πλατφόρμα clickdelivery.gr αποκτήθηκε εμμέσως, χάρη στην εξαγορά της τουρκικής YekemSepeti την ίδια περίοδο. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία εξαγόρασε και την Deliveras (Η Delivery Hero και οι λεπτομέρειες εξαγοράς της Deliveras αντί 4,7 εκατ. ευρώ). Μέσω, λοιπόν, της Online Delivery Α.Ε. (e-Food.gr) η γερμανική εταιρεία ελέγχει τις κυριότερες πλατφόρμες παραγγελίας έτοιμου φαγητού στην ελληνική αγορά. Επίσης, τον Σεπτέμβριο του 2019, η Delivery Hero εξαγόρασε (To Foody μπαίνει στην οικογένεια του Delivery Hero) την κυπριακή Foody, ενώ τον Δεκέμβριο η Delivery Hero ανακοίνωσε την εξαγορά της νοτιοκορεατικής Woowa έναντι 4 δισ. δολαρίων.

Delivery Hero: Εξέλιξη όγκου παραγγελιών και απόκτηση νέων πελατών, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού σε Ελλάδα και Βαλκάνια – Πηγή: Delivery Hero
Οικονομικά στοιχεία του 2019
Εκτός από τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτος, η εταιρεία δημοσίευσε και την ετήσια έκθεση (αρχείο PDF) του 2019. Παρά τον διπλασιασμό περίπου του τζίρου, οι δαπάνες delivery τριπλασιάστηκαν. Ως εκ τούτου, οι λειτουργικές ζημίες αυξήθηκαν από 242 εκατ. ευρώ το 2018 σε 646 εκατ. το 2019.
Για το τρέχον έτος, η Delivery Hero εμμένει στην πρόβλεψή της για ρυθμό ανάπτυξης της τάξης 70% και στα 2,4 δισ. ευρώ με 2,6 δισ. ευρώ, ενώ το αναπροσαρμοσμένο EBITDA θα έχει κινηθεί ελαφρά βελτιωμένο από -27% το 2019 στο -14% έως -18%.
Σχετικά άρθρα:
- Online Delivery AE: Αύξηση τζίρου 72% το 2018 και…άνοιξε η όρεξη της Skroutz
- Η Delivery Hero και οι λεπτομέρειες εξαγοράς της Deliveras αντί 4,7 εκατ. ευρώ
- Delivery Hero: Έλαβε επενδυτικά κεφάλαια ύψους 387 εκατ. ευρώ από τη Naspers
- Delivery Hero: Έσοδα 198 εκατ. ευρώ για το 2015
- eFood: Η μάχη των δισεκατομμυρίων ξεκίνησε – Instacart και Postmates γεμίζουν τον κουμπαρά τους!
- Η Delivery Hero εξαγόρασε την e-food.gr και την Yemeksepeti
- H Rocket Internet θέλει να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά του Online Food Delivery
- Η «μπίζνα» με τη διευκόλυνση
- Online Food Delivery: Όρεξη χωρίς σύνορα!
- Online Food Delivery: Οι επενδύσεις συνεχίζονται
- Μαγειρική 2.0: Το φαγητό σε λίγο θα είναι έτοιμο!
- 2012: Δέκα επιχειρηματικά μοντέλα που ενδιαφέρουν την ελληνική αγορά
Categories: E-Commerce Platforms, E-Food, On-Demand Commerce
Πάντως αυτό που ολόκληρη delivery hero λέει δημόσια οτι παραβιάζει την ενδοκοινωτική νομοθεσία PSDII στις οικονομικές της καταστάσεις και σε αυτές του 2018 και σε αυτές του 2019 σελίδα 78 παράγραφος c.2 και δεν ανοίγει ρουθούνι , δεν ασχολείται κανείς είναι τρομακτικό.