Alibaba: Αυτές είναι οι 3 στρατηγικές προτεραιότητες

Τις τρεις κυριότερες «στρατηγικές προτεραιότητες» παρουσίασε πρόσφατα η Alibaba στην ετήσια συνάντηση των επενδυτών. Έχει ενδιαφέρον, λοιπόν, να γνωρίσουμε τα σχέδια της, καθώς καμία άλλη επιχείρηση, εκτός από την Amazon, δε θα διαμορφώσει σε τόσο μεγάλο βαθμό το μέλλον του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως ο κινεζικός γίγας.

Η Alibaba, η οποία έσπασε φέτος το φράγμα τους ενός τρισεκατομμυρίου σε όρους GMV, έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς πελάτες παγκοσμίως, ενώ σύντομα οι πελάτες της πέρα των συνόρων της Κίνας θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ., ήτοι περισσότερους από όσους έχει αυτή τη στιγμή η eBay (182 εκατ. πελάτες).

Οι τρείς κυριότερες στρατηγικές προτεραιότητες της Alibaba εστιάζονται (αρχείο PDF)

α) στην ανάπτυξη της εγχώριας κατανάλωσης

β) στην ανάπτυξη των cloud computing υπηρεσιών της Alibaba Cloud, στην αξιοποίηση της Αναλυτικής Δεδομένων, στον μετασχηματισμό ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας της Cainiao Logistics αλλά και στην αναβάθμισης της φόρμας της ψηφιακής εφαρμογής πληρωμών Alipay από «ψηφιακό check out» σε «ψηφιακό check in»

γ) και τέλος στη διεθνοποίηση του ψηφιακού οικοσυστήματός της

Μακροπρόθεσμο όραμα της Alibaba έως το έτος 2036 είναι, μεταξύ άλλων, να μπορεί να εξυπηρετήσει 2 δισεκατομμύρια καταναλωτές.

Σε αντίθεση με την Amazon, η Alibaba είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να εισαγάγει στο Χρηματιστήριο τις πολλά υποσχόμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως σχεδιάζει αυτή τη στιγμή να πραγματοποιήσει με την Alipay και την Ant Group (αρχείο PDF), στη μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά που έγινε ποτέ, ενώ σε παρόμοια κίνηση αναμένεται να προβεί (αρχείο PDF) η Alibaba τόσο για τις υπηρεσίες της Cloud όσο και για τις υπηρεσίες της Logistics.

Core Commerce

Η Alibaba κατά τη χρήση του 2019/2020, διατήρησε την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, βάσει τζίρου, πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, πίσω από την Amazon και την JD.com. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το 85% του τζίρου της προέρχεται από την εμπορική της δραστηριότητα (Core Commerce) των B2C και Β2Β πλατφορμών της, όπως Alibaba.com, 1688.com, Tmall, Taobao.com, Kaola, AliExpress, Lazada, ele.me αλλά και τον λιανοπωλητή Freshippo.

Το Οικοσύστημα της Alibaba – Πηγή: Alibaba

Εκτός από την AliExpress, η Alibaba άρχισε να προωθεί (via) πρόσφατα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα) την τουρκική θυγατρική της Trendyol, ενώ σήμερα η Alibaba ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να αποκτήσει μερίδιο 9,99% στον ελβετικό κολοσσό των duty free Dufry.

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες – B2C και B2B Marketplaces – ανήκουν αναμφισβήτητα στους μεγάλους νικητές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου („Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο“), καθώς γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη υπόθεση η μη συμμετοχή των εμπόρων, κατασκευαστών, brands στις πλατφόρμες της Amazon, eBay και Alibaba (E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι“).

Σχετικά άρθρα:



Categories: B2B, e-commerce, E-Commerce Platforms

Tags: , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: