Ozon: Άντλησε περίπου 1,3 δισ. δολάρια από την IPO

Η ρωσική Ozon άντλησε περίπου 1,3 δισ. δολάρια από την (IPO) αρχική δημόσια προσφορά μετοχών στο Nasdaq, η οποία έλαβε χώρα την περασμένη Τρίτη.

Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ρωσίας, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1998 ως online βιβλιοπωλείο για να μεταλλαχθεί αργότερα σε «ρωσική Amazon», τιμολόγησε τις συνολικά 42,5 εκατ. μετοχές στα 30 δολάρια. Ωστόσο, η μετοχή της έκλεισε με άνοδο 33,33% την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσής της στα 40 δολάρια, με την αποτίμηση της Ozon να φτάνει τα 7,17 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό έγγραφο της εταιρείας, οι πωλήσεις το 2019 ανήλθαν σε 60,1 δισ. ρούβλια, καταγράφοντας αύξηση 62% έναντι του 2018. Αντίστοιχα, ενισχυμένες κατά 70% παρουσιάστηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο εννεάμηνο του 2020. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της εταιρείας το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανήλθαν σε 66,6 δισ. ρούβλια, έναντι 39,16 δισ. ρούβλια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Ωστόσο αν ληφθεί υπόψη η πορεία των ζημιών δεν παρατηρείται καμία βελτίωση, αλλά η Ozon συνεχίζει να παράγει με τον ίδιο ρυθμό ζημιές. Συγκεκριμένα, οι καθαρές ζημιές της εταιρείας το πρώτο εννεάμηνο του 2020 ανήλθαν σε 13 δισ. ρούβλια (περίπου 170 εκατ. δολάρια), έναντι 13,05 δισ. ρούβλια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Ozon

H Ozon, λοιπόν, λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο πλατφορμών (Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών), διασυνδέοντας τους 18.100 εμπόρους της με τους 11,4 εκατ. ενεργούς πελάτες της.
Tο πρώτο εννεάμηνο του 2020, η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων (GMV) που διακινήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της ανήλθαν στα 121,56 δισ. ρούβλια, καταγράφοντας αύξηση κατά 142% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019. Από το παραπάνω ποσό, το 45% αφορά πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Marketplace, ενώ το 51% αφορά τις δικές της λιανικές πωλήσεις.
Η Ozon λειτουργεί 9 κέντρα fulfillment συνολικής εκτάσεως 231 χιλιάδες τ.μ., καθώς και 7.500 OZON.Box parcel lockers μέσω συστήματος δικαιόχρησης, ενώ η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην Κύπρο.

Σημειώνεται ότι ο κορυφαίος διαδικτυακός λιανεμπόρος στη ρωσική αγορά είναι η Wildberries („Wildberries: Έσπασε το φράγμα των 3 δισ. ευρώ το 2019”), ενώ η «πολωνική Amazon», η Allegro, μπήκε πρόσφατα στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας με αποτίμηση 14,9 δισ. ευρώ.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms

Tags: , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: