Η ρωσική Ozon άντλησε περίπου 1,3 δισ. δολάρια από την (IPO) αρχική δημόσια προσφορά μετοχών στο Nasdaq, η οποία έλαβε χώρα την περασμένη Τρίτη.
Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ρωσίας, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1998 ως online βιβλιοπωλείο για να μεταλλαχθεί αργότερα σε «ρωσική Amazon», τιμολόγησε τις συνολικά 42,5 εκατ. μετοχές στα 30 δολάρια. Ωστόσο, η μετοχή της έκλεισε με άνοδο 33,33% την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσής της στα 40 δολάρια, με την αποτίμηση της Ozon να φτάνει τα 7,17 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό έγγραφο της εταιρείας, οι πωλήσεις το 2019 ανήλθαν σε 60,1 δισ. ρούβλια, καταγράφοντας αύξηση 62% έναντι του 2018. Αντίστοιχα, ενισχυμένες κατά 70% παρουσιάστηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο εννεάμηνο του 2020. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της εταιρείας το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανήλθαν σε 66,6 δισ. ρούβλια, έναντι 39,16 δισ. ρούβλια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Ozon


Σημειώνεται ότι ο κορυφαίος διαδικτυακός λιανεμπόρος στη ρωσική αγορά είναι η Wildberries („Wildberries: Έσπασε το φράγμα των 3 δισ. ευρώ το 2019”), ενώ η «πολωνική Amazon», η Allegro, μπήκε πρόσφατα στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας με αποτίμηση 14,9 δισ. ευρώ.
Σχετικά άρθρα:
- Allegro: Μπήκε στο Χρηματιστήριο με αποτίμηση 14,9 δισ. ευρώ
- Wildberries: Έσπασε το φράγμα των 3 δισ. ευρώ το 2019
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms
Απάντηση