Η μεγαλύτερη αλυσίδα καλλυντικών στην Ευρώπη, η Douglas, κατά τη χρήση του 2022 (1η Οκτωβρίου 2021 – 30 Σεπτεμβρίου 2022) και σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις (αρχείο PDF) της εταιρείας, εμφάνισε ηλεκτρονικές πωλήσεις αξίας 1,196 δισ. ευρώ, ελαφρά μειωμένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (1,2 δισ. ευρώ).
Αξίζει να σημειωθεί, πως ποσό 42,7 εκατ. ευρώ αφορά πωλήσεις του online φαρμακείου Disapo, το οποίο εξαγόρασε στις αρχές του 2022 έναντι 33,6 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, οι πωλήσεις λιανικής των 1.837 καταστημάτων κατέγραψαν αύξηση 27,4% στα 2,44 δισ. ευρώ. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων η αύξηση είναι της τάξης του 40,9%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές πωλήσεις (3,65 δισ. ευρώ) του γερμανικού ομίλου διαμορφώθηκε στο 32,8%, από 38,4% την προηγούμενη χρήση.
Η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA του Ομίλου ανήλθε σε 325,5 εκατ. ευρώ (έναντι 217,8 εκατ. ευρώ πέρυσι).
Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα τη χρήση 2022 ανήλθε σε ζημιές ύψους 306,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 345,1 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιστοιχούν στον τζίρο 900 καταστημάτων
Παρά το κλείσιμο 241 καταστημάτων, το βάρος των λειτουργικών εξόδων των 1.837 φυσικών καταστημάτων εξακολουθεί να είναι ασήκωτο.
We are in the process of closing another 125 stores in Spain and will thereby downsize our store network to 75 stores in key areas in the country. In the context of both Programs we will have closed or sold 600 stores in total.
Αρκεί μια απλή αριθμητική πράξη για να αντιληφθούμε το προφανές: Τα έσοδα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες χρηματοδοτούν τα φυσικά καταστήματά της.
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της χρήσης 2022, ότι η Douglas λειτουργούσε συνολικά σε 27 ευρωπαϊκές χώρες 1.837 καταστήματα και, επιπλέον, ότι το ποσό των 2,44 δισ. ευρώ αφορά πωλήσεις που προέρχονται από τα φυσικά καταστήματα, τότε ο μέσος ετήσιος καθαρός τζίρος ανά σημείο πώλησης ανέρχεται σε 1,33 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, εάν λάβουμε υπόψη ότι το 32,8% του τζίρου, ήτοι 1,2 δισ. ευρώ, αφορά έσοδα από το ηλεκτρονικό κανάλι, τότε οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιστοιχούν στον τζίρο 900 καταστημάτων.
Νέο κέντρο Logistics
Η έναρξη λειτουργίας του νέου logistics center της εταιρείας, συνολικής έκτασης 38.000 τ.μ. ξεκίνησε πρόσφατα στην περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και θα εξυπηρετεί τις γερμανόφωνες αγορές και την Ολλανδία.
Ο γερμανικός όμιλος προχώρησε πριν λίγες εβδομάδες, στην αλλαγή της διοικητικής ομάδας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Douglas, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αναλαμβάνει ο κύριος Sander van der Laan, ενώ τη θέση του Chief Digital Officer αναλαμβάνει ο κύριος Philipp Andrée.
- Douglas: Εξαγόρασε την Disapo και εισέρχεται στην αγορά των online φαρμακείων
- Douglas: Αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων 47% στα 1,2 δισ. ευρώ
- Η Douglas θα προβεί σε μείωση του φυσικού δικτύου
- Douglas: Αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων 18% στα 383 εκατ. ευρώ
- Douglas: Αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων 24,3% στα 325 εκατ. ευρώ
- Beauty: Ποιοι παίκτες κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή Online αγορά καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς
Categories: E-Beauty, e-commerce, Multichannel Commerce
Απάντηση