Λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές καταστάσεις (αρχείο PDF) της χρήσης 2021/2022, που δημοσίευσε χθες η Ceconomy, ιδιοκτήτρια των καταστημάτων MediaMarkt και Saturn, ο γερμανικός όμιλος εξακολουθεί να είναι απασχολημένος με τη μείωση του κόστους και τη διάσωση των καταστημάτων της.
Αρκεί μια απλή αριθμητική πράξη για να αντιληφθούμε το προφανές: Τα έσοδα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες χρηματοδοτούν τα φυσικά καταστήματά της (αρχείο PDF).
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της χρήσης 2021/2022, ότι η Ceconomy λειτουργούσε συνολικά στην Ευρώπη 1.024 καταστήματα MediaMarkt και Saturn και, επιπλέον, ότι το ποσό των 16,4 δισ. ευρώ αφορά πωλήσεις που προέρχονται από τα φυσικά καταστήματα, τότε ο μέσος ετήσιος καθαρός τζίρος ανά σημείο πώλησης ανέρχεται σε 16,04 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, εάν λάβουμε υπόψη ότι το 24,6% του τζίρου, ήτοι 5,3 δισ. ευρώ, αφορά έσοδα από το ηλεκτρονικό κανάλι, τότε οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιστοιχούν στον τζίρο 333 καταστημάτων.
Τι μέλλει γενέσθαι;
Δεδομένου ότι και στους επόμενους μήνες δεν αναμένονται ευχάριστα νέα από τη Ceconomy, είναι βέβαιο ότι η πτωτική της πορεία θα συνεχιστεί ακάθεκτη και δεν αποκλείεται η Media Saturn ήδη από του χρόνου να περάσει σε άλλα χέρια.
Όπως σας είχαμε επισημάνει πρόσφατα, με πωλήσεις 21,8 δισ. ευρώ και χρηματιστηριακή αξία 820 εκατ. ευρώ, η Media-Saturn αποτελεί τον πιο ελκυστικό στόχο εξαγοράς στη γερμανική αγορά λιανεμπορίου, όχι για τα καταστήματά της, αλλά κυρίως για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της ύψους 5,3 δισ. ευρώ.
Στον αντίποδα, μετά και την πλήρη ανάληψη του ελέγχου (98%) του κοινοπρακτικού σχήματος Public-MediaMarkt στην Ελλάδα και την Κύπρο από το Public Group, το σήμα της MediaMarkt αναμένεται να καταργηθεί το προσεχές διάστημα και τα καταστήματα της MediaMarkt θα γίνουν…Public.
Σχετικά άρθρα:
- Public: Η εικονική ανάπτυξη και η ωμή πραγματικότητα
- Media-Saturn: Ηλεκτρονικές πωλήσεις 5,3 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 23%
- Το Public και η Media Markt προχωρούν στη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας
- Η Ceconomy αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο σχέδιο λιτότητας για τη Media Saturn
- Media Markt και Saturn πάνε για… Last Christmas
- Media Saturn: Το Διοικητικό Συμβούλιο απέλυσε τον διευθύνοντα σύμβουλο της CECONOMY – Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για το μέλλον της εταιρείας τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά
- Media-Saturn: Σταμάτησε τη λειτουργία της Redcoon και στη Γερμανία
- Media-Saturn: Αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων 24% στα 2,4 δισ. ευρώ
- Η Ceconomy εξαγόρασε το 24,33% της γαλλικής Fnac Darty έναντι 452 εκατ. ευρώ
- Ο όμιλος Metro έβαλε την Media-Saturn στο χρηματιστήριο με την επωνυμία Ceconomy – αυτή αποτιμάται στα 3,2 δισ. ευρώ
Categories: Consumer Electronics, e-commerce, E-Consumer Electronics, Multichannel Commerce
Απάντηση