Amazon: Τα σημαντικότερα σημεία της επιστολής του Jeff Bezos προς τους μετόχους

Στην πρόσφατη επιστολή του προς τους μετόχους της Amazon, ο ιδρυτής της Jeff Bezos αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία τόσο για τη διαδικασία ανάπτυξης καινοτομιών όσο για την πορεία των διαφόρων προϊόντων και υπηρεσιών της.

Παρακάτω σας παρουσιάζω τα σημαντικότερα, κατά την άποψή μου, σημεία της επιστολής του Jeff Bezos:

  • Καινοτομία

“Πιστεύω ότι είμαστε το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να αποτύχει κάποιος (έχουμε μεγάλη εμπειρία σε αυτό!) και πως η αποτυχία και η ανακάλυψη είναι άρρηκτα συνδεδεμένα δίδυμα. Για να ανακαλύψεις, θα πρέπει να πειραματιστείς, ενώ αν γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι πρόκειται κάτι να λειτουργήσει, τότε δεν πρόκειται για πείραμα. Λαμβάνοντας υπόψη την πιθανότητα ότι ένα δέκα τοις εκατό των προσπαθειών σας θα αποδώσει, θα πρέπει κάθε φορά να λάβετε υπόψη σας το παραπάνω στοίχημα. Παρόλα αυτά, θα αποτύχετε 9 φορές στις 10 προσπάθειες”. 

Χωρίς την παραπάνω στρατηγική ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων – υπηρεσιών, η Amazon σίγουρα δε θα μπορούσε να αναπτύξει τα Dash Button (Amazon Dash Button: Ήρθε το «μαγικό κουμπί» για την παραγγελία επώνυμων ειδών νοικοκυριού), την υπηρεσία Amazon Echo (Amazon Echo: Η προσωπική συσκευή ηχείου της Amazοn εκτελεί τώρα και παραγγελίες), την υπηρεσία AWS, την υπηρεσία Fulfilment by Amazon (FBA) αλλά και την υπηρεσία Amazon Prime.

Αντίθετα, σημαντικές απώλειες παρουσίασαν μεταξύ άλλων οι επενδύσεις της στο Amazon Fire (Η Amazon «βουλιάζει» τη τιμή του Fire Phone στα 99 cent) και στην υπηρεσία Amazon Destinations (Why Did Amazon Quit The Online Travel Market?).

Amazon Innovations

Οι καινοτομίες της Amazon με μια ματιά

  • AWS

Ο κλάδος των cloud computing υπηρεσιών της Amazon Web Services (AWS), που αποτελεί μια από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες δραστηριότητες της Amazon, εμφανίζει ταχεία ανάπτυξη με τα έσοδα αυτής να αγγίζουν τα 10 δισ. δολάρια.

  1. Prime Nοw

Η υπηρεσία Prime Nοw (Prime Now: Μέσα σε 60 λεπτά θα παραδίδει τις παραγγελίες η Amazon) λανσαρίστηκε σε διάστημα μόλις 111 μερών από τη μέρα που επινοήθηκε ενώ σήμερα εξυπηρετεί 30 πόλεις σε όλο τον κόσμο.

  1. Amazon Lending

Μέχρι στιγμής μέσω της υπηρεσίας Amazon Ledning έχουν δοθεί μικρής διάρκειας δάνεια συνολικής αξίας 1,5 δις. δολάρια σε διαδικτυακούς εμπόρους στις Η.Π.Α., την Αγγλία και την Ιαπωνία. Σύντομα θα επεκταθεί η υπηρεσία μεταξύ άλλων και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία.

  1. Marketplace

Περίπου 50% του τζίρου της Amazon προέρχεται μέσω της πλατφόρμας της (Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο). Περισσότεροι από 70.000 διαδικτυακοί έμποροι πραγματοποιούν ετησίως πωλήσεις άνω των 100.000 δολαρίων.

Η εστίαση της προσοχής του Bezos στρέφεται περισσότερο στις πελατειακές σχέσεις και λιγότερο στην εμφάνιση άμεσων κερδών, τα οποία όταν επιτυγχάνονται, επενδύονται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών έχοντας ως αποτέλεσμα, η Amazon να γίνει η ταχύτερη εταιρεία παγκοσμίως η οποία έσπασε το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων σε ετήσιες πωλήσεις.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Commerce Platforms, Innovation

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: