Η Alibaba επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην αγορά της Nοτιοανατολικής Ασίας, καθώς αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Lazada της αποκαλούμενης «Amazon της νοτιοανατολικής Ασίας» έναντι 1 δισ. δολαρίων. Ο κινεζικός γίγας που ήδη έχει γίνει ο βασιλιάς του παγκόσμιου e-commerce, θα καταβάλει 500 εκατ. δολάρια για νέες μετοχές ενώ αντίστοιχο ποσόν θα δώσει και προκειμένου να αγοράσει μετοχές από τους υπάρχοντες επενδυτές.
Τρεις μέτοχοι επιβεβαίωσαν την αγορά σε ξεχωριστές ανακοινώσεις τους:
- Η Rocket Internet, ιδρύτρια της Lazada, εν έτει 2011: Πούλησε το 9,1% των μετοχών της Lazada Group έναντι 137 εκατ. δολαρίων – μετά τη συναλλαγή, το εναπομείναν ποσοστό της Rocket Internet στη Lazada κατέρχεται στο 8,8%. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Lazada αποτιμάται στα 1,5 δισ. δολάρια, τότε η Rocket Internet είναι ο μεγάλος κερδισμένος (15πλάσια απόδοση επί του συνολικού ύψους επένδυσης 18 εκατ. ευρώ).
- Tesco: Πούλησε το 8,6% των μετοχών της Lazada Group έναντι 129 εκατ. δολαρίων – μετά τη συναλλαγή, το εναπομείναν ποσοστό της Tesco στη Lazada κατέρχεται στο 8,3%.
- Kinnevik: Πούλησε το 3,8% των μετοχών της Lazada Group έναντι 57 εκατ. δολαρίων – μετά τη συναλλαγή, το εναπομείναν ποσοστό της Kinnevik στη Lazada κατέρχεται στο 3,6%.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της Lazada, ο ετήσιος τζίρος της για το 2014 ανήλθε στα 154,3 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας λειτουργικές ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 146,7 εκατ. δολάρια! Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το εννιάμηνο 2015 αυξήθηκε στα 190,9 εκατ. δολάρια από 105,4 εκατ. δολάρια το εννιάμηνο του 2014, ενώ σε επίπεδο λειτουργικών αποτελεσμάτων, το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημίες 212,9 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 90,3 εκατ. δολάρια. Ως εκ τούτου υπήρχε ανάγκη εισροής «ζεστού χρήματος». Η Lazada απαριθμεί συνολικά 7,3 εκατ. ενεργά μέλη στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας ( Ινδονησία, τη Μαλαισία, τις Φιλιππίνες, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ).
Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι εξαιρετικά κατακερματισμένη και συνεπώς η Alibaba θα πρέπει να καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να κυριαρχήσει και στην παραπάνω πολυπληθή αγορά των 620 εκατ. κατοίκων.
Σχετικά άρθρα:
- Η Alibaba ανοίγει γραφεία στο Μόναχο και στο Παρίσι
- Η Alibaba ξεκινά στην Αμερική τη λειτουργία μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου
- Alibaba: Επενδύει 360 εκατ. δολάρια σε δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
- Alibaba: Το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο λάθος δρόμος
- Alibaba: Ο κινεζικός γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου
- Η Rocket Internet δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2014
- Rocket Internet: Τα κυριότερα δεδομένα πριν την είσοδό της στο χρηματιστήριο
- Η Rocket Internet θέλει να εισπράξει 750 εκατ. ευρώ μέσω της δημόσιας εγγραφής της
- Rocket Internet: Οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 700 εκατ. ευρώ
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms
Απάντηση