Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα (αρχείο PDF) της Ομοσπονδιακής Ένωσης για το εξ Αποστάσεως Εμπόριο και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (bevh), ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στη Γερμανία ανήλθε στα 65,10 δισεκατομμύρια ευρώ το 2018, εμφανίζοντας αύξηση κατά 11,4% σε σύγκριση με πέρυσι. Όσον αφορά τις πωλήσεις ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών όπως π.χ. αεροπορικά εισιτήρια, ταξίδια, εισιτήρια για εκδηλώσεις και μέσα μαζικής μεταφοράς, αυτές ανήλθαν στα 17,4 δισ. ευρώ (+8,9%).
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, τότε ο συνολικός τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων στη Γερμανία για το 2018 ανήλθε στα 82,5 δισ. ευρώ. Ο παραπάνω τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων αντιπροσωπεύει περίπου το 96% των συνολικών εξ αποστάσεως πωλήσεων, το ύψος των οποίων για το 2018 ανήλθε στα 68,10 δισ. ευρώ.
Ο μεγαλύτερος τζίρος των διαδραστικών πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχεται από την κατηγορία του ρουχισμού με συνολικές πωλήσεις ύψους 12,69 δισ. ευρώ (+7.9%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία των ηλεκτρονικών συσκευών και τηλεπικοινωνιών με συνολικές πωλήσεις ύψους 11,79 δισ. ευρώ (+19,3%). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η κατηγορία των επίπλων και της διακόσμησης βρίσκονται στην πέμπτη θέση κατάταξης με συνολικές πωλήσεις ύψους 4,23 δισ. ευρώ (+12,5%), ενώ οι πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+20,3%) το 2018 σε σχέση με το 2017.
Η τάση συγκέντρωσης της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου ισχυροποιείται και στη Γερμανία, καθώς το 47% των συνολικών εξ αποστάσεως πωλήσεων πραγματοποιούνται μέσω των διαδικτυακών πλατφορμών-Marketplaces τύπου Amazon, Zalando, Otto και eBay.
Η ικανότητα ανάπτυξης διαδικτυακών πλατφορμών – marketplaces όσο και οι εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι ένα από τα μεγάλα θέματα που θα αναλυθούν στο ne33 Masterclass (Intro in Platform Business Model Innovation) και στο ne33 Conference, στο νέο κορυφαίο συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου στην ελληνόφωνη αγορά στις 7 και 8 Νοεμβρίου.
Σχετικά άρθρα:
- Προϊόντα αξίας 58,5 δισ. ευρώ (+10,9%) αγόρασαν online οι Γερμανοί το 2017
- Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας (2017)
- Γερμανία: Στα 52,74 δισ. ευρώ (+12,5%) οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων B2C για το 2016
- Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας (2016)
- Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας, 2015
- Γερμανία: Στα 46,9 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων B2C για το 2015
- Ποιες ευρωπαϊκές αγορές Ηλεκτρονικού Εμπορίου αξίζουν πραγματικά
- iBusiness: Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Ευρώπης το 2015
- Οι Γερμανοί προτιμούν για τις διαδικτυακές αγορές τους την έκδοση τιμολογίου
- Γερμανία: Στα 39,1 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2C για το 2013
- iBusiness: Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας (2012)
- Γερμανία: Στα 870 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2B για το 2012
- Γερμανία: Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 27 δισ. ευρώ για το ηλεκτρονικό εμπόριο
- Γερμανία: Τα 20 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Δεν υφίσταται μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς
- Παρουσίαση: Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν – Περιττό ή Αναγκαίο;
- Εξαγωγές 2.0: Μοχλός ανάπυξης το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Categories: e-commerce, Αναλύσεις, Studies
Απάντηση