Η DoorDash άντλησε 3,4 δισ. δολάρια από την IPO

Η DoorDash, που είναι η μεγαλύτερη υπηρεσία delivery φαγητού στις Ηνωμένες Πολιτείες, άντλησε περίπου 3,4 δισ. δολάρια από την αρχική δημόσια προσφορά μετοχών (IPO) στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Στην αρχική δημόσια εγγραφή της η εταιρεία πέτυχε τιμή 102 δολάρια ανά μετοχή και στην πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης έκανε άλμα 78% στα 182 ευρώ- η οποία και της προσδίδει σήμερα κεφαλαιοποίηση ύψους 60 δισ. δολαρίων.

Μερίδιο αγοράς, χωρίς όμως αναφορά στην Istacart – Πηγή: DoorDash

Σημειώνεται ότι αρχικά η εταιρεία είχε θέσει ως στόχο το εύρος τιμών μεταξύ 90 και 95 δολαρίων (η προηγούμενη εκτίμησή της για την τιμή ήταν μεταξύ 75 και 85 δολάρια) ανά μετοχή για τη διάθεση 33 εκατομμυρίων μετοχών, ενώ τον Μάιο του 2019 η εταιρεία αποτιμόταν στα 12,6 δισ. δολάρια.

Κερδισμένη της πανδημίας

Η εγγραφή της DoorDash ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή, καθώς τα εθνικά lockdown ανάγκασαν τον κόσμο να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες delivery. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτή εμφάνισε υπερτριπλασιασμό παραγγελιών και πωλήσεων.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό έγγραφο της εταιρείας, τα έσοδα της το 2019 ανήλθαν στα 900 εκατ. δολάρια και οι ζημιές στα 668 εκατ. δολάρια. Και μετά ήρθε η πανδημία. Στο εννεάμηνο της φετινής χρονιάς, η DoorDash είδε τα έσοδα της να εκτοξεύονται σχεδόν στα δύο δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας σημαντικότατη αύξηση σε σύγκριση με τα 587 εκατομμύρια την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

Το DashPass, ένα είδος τοπικό πρόγραμμα συνδρομητών Prime, θεωρείται ο βασικότερος μοχλός ανάπτυξης της DoorDash καθώς την χρησιμοποιούν πλέον περισσότεροι πάνω από 5 εκατ. πελάτες και για το οποίο προσφέρει δωρεάν παράδοση, με μηνιαία συνδρομή 9,99 δολάρια.

Το ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας περιέχει πλήθος από πληροφορίες σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο της, το μέγεθος της αγοράς και τη στρατηγική της.

Το βέβαιο είναι ότι η μετα-κορωνοϊό εποχή θα μας δείξει την πραγματική εικόνα της DoorDash.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Food, Location Based Services, M-Commerce, On-Demand Commerce

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: