Η Skroutz στήνει το δικό της δίκτυο διανομέων – γίνεται επικίνδυνη για τους Courier

H Skroutz με την εξαγορά (Εξαγορά της SendX από την Skroutz) της SendX στήνει το δικό της δίκτυο διανομέων για το «τελευταίο μίλι», ήτοι το τελευταίο σκέλος του «ταξιδιού παράδοσης» ενός πακέτου, πριν να φτάσει στο κατώφλι των καταναλωτών.

Η παραπάνω επενδυτική στρατηγική κίνηση και έχοντας ήδη εξασφαλίσει τη στήριξη επενδυτικού ομίλου („Η Skroutz ανακοινώνει επενδυτική συμφωνία με την CVC Capital Partners), δείχνει το πόσο σοβαρά η Skroutz αντιμετωπίζει ένα από τα κορυφαία θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου και ότι δεν πιστεύει στην ικανότητα των παρόχων ταχυμεταφορών να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου („Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα“).

Ως εκ τούτου, το μότο της Skroutz είναι: Το κάνω μόνος μου, εμπλουτίζοντας ταυτόχρονα το επιχειρηματικό μοντέλο της πλατφορμών, με νέες πελατοκεντρικές «Προτάσεις Αξίας» και εξελιγμένα οικοσυστήματα- αλυσίδες αξιών.

Η Skroutz γίνεται επικίνδυνη για τους ταχυμεταφορείς

Η Skroutz δεν αποτελεί πρόκληση μόνο για το εμπόριο στην Ελλάδα αλλά και τον ίδιο τον τομέα των ταχυμεταφορών. Άλλωστε, η ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεν προωθείται από τις επιχειρήσεις του ταχυδρομικού κλάδου αλλά από τις διάφορες επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως την Amazοn, την Zalando και την Alibaba.

Προς στιγμή, βέβαια, η Skroutz για να καλύψει τις ανάγκες της, θα συνεχίσει να διατηρεί την συνεργασία της με τις υπόλοιπες εταιρείες courier. Κάποια στιγμή, όμως, θα ακολουθήσει (και πάλι) τα χνάρια της Amazon.

Annual Net Revenue of Skroutz from 2007 to 2019 (in thousand Euros)

Η δυναμική της Skroutz στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποτυπώνεται και στον κύκλο εργασιών της, ο οποίος λαμβάνει τη χαρακτηριστική μορφή ενός μπαστούνι χόκεϊ. Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις (αρχείο PDF), οι συνολικές (καθαρές) πωλήσεις της Skroutz αυξήθηκαν το 2019 κατά 57,51% στα 19,92 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 7,47 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το 2020, το GMV (Gross Merchandise Volume – του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της Skroutz) κατά το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου, διαμορφώθηκε σε 600 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Skroutz ανήκει στους κερδισμένους („Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή) της επιδημίας του κορωνοϊού στην ελληνική αγορά.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Logistics

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: