E-Food και το ultra-fast delivery των goPuff, getir και Gorillas

Η καθολική χρήση των «έξυπνων κινητών» μετατοπίζει τις πωλήσεις από το «παραδοσιακό» ηλεκτρονικό εμπόριο στο mobile commerce. Ιδίως στο e-food εμφανίζονται συνεχώς νέοι παίκτες, οι οποίοι εστιάζουν το ενδιαφέρον –επιχειρηματικό μοντέλο τους- αποκλειστικά στην mobile διάστασή του, προσεγγίζοντας με διαφορετικό τρόπο τόσο την βιωματική αγοραστική συμπεριφορά του χρήστη όσο και το Customer Journey του καταναλωτή.

goPuff HomepageΜάλιστα, ιδιαίτερα τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα e-food της goPuff, Gorillas και της getir, εστιάζουν στην υπερταχεία εκπλήρωση, δηλαδή την παράδοση σε 10 – 30 λεπτά και συνεπώς στην ελαχιστοποίηση του χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί από την παραλαβή της παραγγελίας έως την παράδοσή της. Επιπλέον, προσφέρουν με το ultrafast delivery μια νέα δυναμική στον κλάδο του e-food („Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή”), η οποία θα θέσει, στο άμεσο μέλλον, τα νέα κριτήρια στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Πρωτοπόρος του επιχειρηματικού μοντέλου („A Deep-dive into goPuff’s Strategy to Conquer the Grocery Market”) είναι η αμερικανική goPuff, η οποία ιδρύθηκε το 2013 και η οποία λειτουργεί περισσότερα από 200 κέντρα μικρο-fulfillment (μικρές αποθήκες) σε περισσότερες από 500 πόλεις στις ΗΠΑ. Πέρυσι τον Οκτώβριο, η εταιρεία σήκωσε νέα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 380 εκατ. δολαρίων, για να επενδύσει στη συνέχεια το ποσό των 350 εκατ. δολαρίων στην εξαγορά της BevMo! και των 161 καταστημάτων της. Συνολικά, η εταιρεία έλαβε επενδυτικά κεφάλαια ύψους 1,35 δισ. δολάρια.

getir homepageΔεν άργησαν φυσικά να ξεφυτρώσουν και μιμητές του επιχειρηματικού μοντέλου, όπως π.χ. η τουρκική Getir, η γερμανική Gorillas και η βρετανική Weezy. Η πρώτη έλαβε πρόσφατα νέα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 128 εκατ. δολαρίων περίπου, με στόχο την επέκταση της υπηρεσίας της και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Gorillas HomepageΗ Gorillas έλαβε πρόσφατα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 44 εκατ. δολαρίων και τα οποία θα χρησιμοποιήσει για την περαιτέρω επέκτασή της σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές (ήδη έχει επεκτείνει την υπηρεσία και στην Ολλανδία), ενώ η Weezy έλαβε πρόσφατα ένα πρώτο γύρο χρηματοδότησης, κεφάλαια ύψους 20 εκατ. δολαρίων.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Η γερμανική Delivery Hero ετοιμάζεται να λειτουργήσει τη δική της πρακτική ultra-fast delivery, το Q-commerce (quick commerce – γρήγορο εμπόριο), όπως την αποκαλεί ή ίδια και την οποία δοκίμασε με επιτυχία για πρώτη φορά στη τουρκική αγορά. Η γερμανική Delivery Hero είναι εισηγμένη εταιρεία στο χρηματιστήριο, έχει θυγατρική της την ελληνική «e-food.gr» και όπως διαφαίνεται από την πρόσφατη σύσταση της «Delivery Hero Dmart Greece» („Η Delivery Hero φέρνει τα Dmarts στην Ελλάδα”) επεκτείνει την εμπορική δραστηριότητά της στην Ελλάδα.

Delivery Hero Dmart ConceptΑντίστοιχα, και η φιλανδική Wolt ετοιμάζεται μέσω της Wolt Market Greece να παρέχει στην Ελλάδα υπηρεσία παράδοσης προϊόντων σουπερμάρκετ σε μισή ώρα. Η εταιρεία σήκωσε („Wolt closes $530 million financing round to continue expanding beyond the restaurant”) νέα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 530 εκατ. δολαρίων, τα οποία σίγουρα θα χρησιμοποιηθούν και για την ανάπτυξη των παραπάνω υπηρεσιών.

Σίγουρα να αναμένετε και άλλους μιμητές στην αγορά της υπερταχείας παράδοσης προϊόντων σουπερμάρκετ όπου οι περισσότερες από αυτές τις υπηρεσίες θα προσδοκούν επιτυχημένη-κερδοφόρα εξαγορά.

Στο παρελθόν σας είχα παρουσίασει την ολλανδική Picnic, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο online σούπερ μάρκετ στον κόσμο.

Σχετικά άρθρα:



Categories: Business Models, e-commerce, E-Food, Αναλύσεις, Location Based Services, Logistics, M-Commerce, On-Demand Commerce, Trends

Tags: , , , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: