Θεαματική αύξηση της τάξεως του 61% κατέγραψαν οι online πωλήσεις της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (Καταστήματα ΙΚΕΑ) το 2020, καθώς διαμορφώθηκαν (αρχείο PDF) σε 48,6 εκατ. ευρώ έναντι 30,2 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση του 2019. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι για το 2020 οι συνολικές πωλήσεις της Housemarket (IKEA) ανήλθαν στα 243,6 εκατ. ευρώ (μειωμένες κατά 19,4% σε σχέση με το 2019), πλέον, οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου συνεισφέρουν το 20% επί του συνόλου.
Oι πωλήσεις στην Ελλάδα το 2020 μειώθηκαν κατά 24,9%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9,6% συγκρινόμενες με το 2019. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) το 2020 ήταν 16,9 εκατ. ευρώ έναντι 26,3 εκατ. το 2019, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,9 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα, η διαχείριση των καταστημάτων ΙΚΕΑ ανήκει στη θυγατρική House Market του ομίλου Φουρλή. Σήμερα, η House Market λειτουργεί συνολικά 9 καταστήματα ΙΚΕΑ, έξι από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και δύο στη Βουλγαρία. Επίσης λειτουργούν 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, δύο στη Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο. Τέλος, η Housemarket λειτουργεί τρία e-Shops IKEA στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βουλγαρία.
Ingka Group
Ο όμιλος Ingka, στον οποίο ανήκουν τα περισσότερα καταστήματα IKEA, παρουσίασε πωλήσεις 35,2 δισ. ευρώ, έναντι 36,7 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2018-2019, μειωμένες κατά 1,5 δισ. ευρώ, ενώ αντίθετα οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 60% στα 6,34 δισ. ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις της Ingka Group αντιπροσωπεύουν το 18% των συνολικών πωλήσεων της.
Στη Γερμανία, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά των IKEA της Ingka Group, οι συνολικές πωλήσεις κατά το οικονομικό έτος 2019-2020 (1η Σεπτεμβρίου 2019 – 31 Αυγούστου 2020), αυξήθηκαν κατά 0,9% στα 5,325 δισ. ευρώ. Μάλιστα, οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού ανήλθαν στα 861 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 74,3% σε σχέση με το 2019 (494 εκατ. ευρώ). Αυτές αντιπροσωπεύουν το 16,2% των συνολικών πωλήσεων στη συγκεκριμένη αγορά (2019: 9,4%).
Wayfair
Στον αντίποδο, ρεκόρ σε επίπεδο πωλήσεων, κερδοφορίας και πελατών, σημείωσε η Wayfair το 2020. Συγκεκριμένα, o κορυφαίος αποκλειστικά διαδικτυακός παίκτης λιανικής πώλησης επίπλων στον κόσμο, αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 5 δισ. δολάρια στα 14,1 δισ. δολάρια έναντι 9,1 δισ. δολαρίων το 2019. Επίδοση ρεκόρ για τη Wayfair, η οποία έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 10 δισ. δολαρίων.
Σχετικά άρθρα:
- Θεαματική αύξηση (+74%) στις online πωλήσεις της ΙΚΕΑ στη Γερμανία
- IKEA: «Βουτιά» 1,5 δισ. ευρώ στις πωλήσεις – Εντυπωσιακή αύξηση (+45%) στο Online
- Όμιλος Φουρλής: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της IKEA στα 30 εκατ. ευρώ
- IKEA: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 33% στα 494 εκατ. ευρώ
- ΙΚΕΑ: Οι επενδύσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο απέδωσαν
Categories: e-commerce, E-Furniture, Multichannel Commerce
Απάντηση