Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Γερμανίας (2020)

Αύξηση 55,8% σημείωσε ο συνολικός τζίρος των κορυφαίων 100 διαδικτυακών καταστημάτων στη Γερμανία το 2020 κατά την περίοδο έξαρσης της πανδημίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα «E-Commerce-Markt Deutschland 2021» του γερμανικού ινστιτούτου λιανεμπορίου (EHI), ο τζίρος των  εκατό μεγαλύτερων ηλεκτρονικών καταστημάτων της Γερμανίας ανήλθε σε 49,5 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 59,8% του συνολικού τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στη Γερμανία.

Από την άλλη, το 40% του συνολικού τζίρου των χιλίων κορυφαίων διαδικτυακών καταστημάτων στη Γερμανία πραγματοποιείται από τα δέκα κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα. Τα κορυφαία εκατό αντιπροσωπεύουν συνολικά το 71,9% των συνολικών πωλήσεων της σχετικής κατάταξης.

Η Amazon συνεχίζει να κυριαρχεί στη Γερμανία

Η περασμένη χρονιά της πανδημίας,αναμφίβολα, ανέδειξε ως μεγάλη κερδισμένη και πάλι την Amazon. Και στη φετινή κατάταξη η Amazon συνεχίζει να κατέχει τη δεσπόζουσα θέση στη γερμανική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου με πωλήσεις ύψους 13,87 δισ. ευρώ, γεγονός που αντιστοιχεί στο 16,7% του συνολικού τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στη Γερμανία. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια, ότι στο παραπάνω ποσό δε συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις μέσω της Amazon Marketplace καθώς και οι πωλήσεις υπηρεσιών (Η Γερμανία συνεχίζει να αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη αγορά για την Amazon“). Μάλιστα, ο ηγέτης στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γερμανία πραγματοποιεί διαδικτυακές πωλήσεις μεγαλύτερες από ότι συνολικά τα εννέα καταστήματα της δεκάδας που την ακολουθούν.

The Top 10 Online Shopping Sites in GermanyΟι δύο αμέσως επόμενες θέσεις έμεναν αμετάβλητες. Με την Otto και την πλατφόρμα της να συνεχίζει να κατέχει τη 2η θέση, ενώ η Zalando παραμένει στην 3η θέση της σχετικής κατάταξης.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη λίστα των 10 κορυφαίων ηλεκτρονικών καταστημάτων κατέγραψαν η Ikea.com (+74,3%), η Saturn.de (+72,2%), η MediaMarkt (+57%), η Apple (+50%), κατακτώντας την 8η, την 5η, την 4η, και την 7η θέση αντίστοιχα. H Lidl με το ηλεκτρονικό της κατάστημα κατάφερε να κρατήσει την 6η θέση της σχετικής κατάταξης, με αύξηση πωλήσεων 20% περίπου, ενώ στην πρώτη δεκάδα μπήκε για πρώτη φορά η IKEA και η H&M.

Οι κυριότεροι παίκτες στις πιο σημαντικές κατηγορίες

Η κατηγορία ένδυση/ υπόδηση αντιπροσωπεύει το 16,2% των συνολικών πωλήσεων των Online Shops που βρίσκονται στη λίστα των τοπ 1.000 και κυριαρχείται από τη Zalando, την H&M, την bonprix (12η θέση) και την About You (15η θέση). Η τελευταία μπήκε πρόσφατα στην ελληνική αγορά (Η About You έφτασε στην Ελλάδα“).

Η κατηγορία ηλεκτρικών & ηλεκτρονικών ειδών αντιπροσωπεύει το 14,1% των συνολικών πωλήσεων της σχετικής κατάταξης και κυριαρχείται από τέσσερις λιανεμπόρους (MediaMarkt, Saturn, Apple και notebooksbilliger), οι οποίοι μάλιστα βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα.

Η κατηγορία DIY κυριαρχείται από την Hornbach (20η θέση) και την OBI (28η θέση), η κατηγορία πώληση προϊόντων για κατοικίδια από την Zooplus (27η θέση).

Η Shop Apotheke αποτελεί τον κορυφαίο, βάσει τζίρου, εκπρόσωπο του κλάδου καλλυντικών και προϊόντων υγείας με πωλήσεις 549,4 εκατ. ευρώ, καταλαμβάνοντας τη 16η θέση στη σχετική κατάταξη, ενώ η DocMorris και η Doulgas την ακολουθούν στην 19η θέση και 21η θέση αντίστοιχα.

Όσον αφορά το eFood, το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ της Rewe με πωλήσεις ύψους 413,6 εκατ. ευρώ κατέλαβε την 22η θέση της σχετικής κατάταξης.

Πέρα από τις κορυφαίες θέσεις αναπτύσσεται η δυναμική

Η δυναμική ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου αναπτύσσεται πέρα από τις πρώτες θέσεις. Την περασμένη χρονιά στη λίστα των  χιλίων τοπ ηλεκτρονικών καταστημάτων μπήκαν για πρώτη φορά 139 e-Shops, των οποίων οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 1,8 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας 2,6% του συνολικού τζίρου των τop 1.000 διαδικτυακών καταστημάτων.

Τα παραπάνω στοιχεία του γερμανικού ινστιτούτου λιανεμπορίου δεν μπορούν να κριθούν 100% ακριβή, καθώς δεν περιλαμβάνουν τις πωλήσεις διεθνών πλατφορμών και ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπως της eBay στη Γερμανία.

Τη (διαδραστική) λίστα των 100 μεγαλυτέρων διαδικτυακών καταστημάτων της Γερμανίας, μπορείτε να δείτε δωρεάν εδώ.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, Export 2.0, Internationalization, Αναλύσεις

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: