Η ΕΛΤΑ Courier λάνσαρε το δικό της marketplace, ωστόσο οι προοπτικές δεν είναι καθόλου ευοίωνες για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος, καθώς έχει να αντιμετωπίσει τις κυρίαρχες πλατφόρμες των Skroutz, Public και BestPrice αλλά και των νέων παικτών, όπως το Shopflix.gr.
Στη Γερμανία, το 2018 τα γερμανικά ταχυδρομεία (Deutsche Pοst – DHL) σταμάτησαν τη λειτουργία του δικούς τους Marketplace Allyouneed («Allyouneed: To Online Super Market της DHL»), ένα ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ που λειτουργούσε από το 2012 η θυγατρική DHL Paket, έτσι ώστε να επικεντρωθούν και πάλι στην κύρια δραστηριότητά τους.
Εάν, βέβαια, τα ΕΛΤΑ προσέγγιζαν το ηλεκτρονικό επιχειρείν με μία αντίστοιχη καινοτόμα και ριζοσπαστική στρατηγική, όπως αυτή των κινεζικών ταχυδρομείων („ULE: παράδειγμα προς μίμηση για τα ΕΛΤΑ η ηλεκτρονική πλατφόρμα των κινεζικών ταχυδρομείων“), τότε θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ένα ανάλογο εγχείρημα των ΕΛΤΑ ως συναρπαστικό.
Με καθυστέρηση ο ψηφιακός μετασχηματισμός
Τα ΕΛΤΑ με καθυστέρηση πολλών ετών προωθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, αλλά με τις υπάρχουσες υποδομές logistics, στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο αναμένονται και άλλα πολλαπλά «βατερλό» („Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα“) τα επόμενα χρόνια.
Η παντελής έλλειψη έξυπνων θυρίδων – Smart Lockers- αποτελεί μια πολύ σημαντική ένδειξη για το πόσο πίσω βρίσκονται τα ΕΛΤΑ από τις εξελίξεις των πραγμάτων.
Από την άλλη, ιδιαίτερα στον κλάδο των Online Super Market που συνεχίζει να αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς, δεν υπάρχει παίκτης στην ελληνική αγορά χωρίς το δικό του δίκτυο διανομέων.
Παράλληλα, πέρα από την αγορά ειδών σουπερμάρκετ, εταιρείες όπως π.χ. η Skroutz στήνουν τόσο τις δικές τους θυρίδες – Skroutz Point– όσο και το δικό τους δίκτυο διανομέων για το «τελευταίο μίλι». Το ίδιο, τέλος, πράττει και η νεοφυής Stoferno.gr, ενώ εκτός συνόρων τρίτοι προάγουν νέες λύσεις, όπως π.χ. οικολογικές λύσεις, αλλά και παραδόσεις χωρίς συσκευασία.
Σχετικά άρθρα:
- Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή
- Η Skroutz στήνει το δικό της δίκτυο διανομέων – γίνεται επικίνδυνη για τους Courier
- Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα
- ULE: παράδειγμα προς μίμηση για τα ΕΛΤΑ η ηλεκτρονική πλατφόρμα των κινεζικών ταχυδρομείων
- Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»
- Click & Collect: Ποιος θα είναι ο κερδισμένος των νέων φυσικών σημείων παράδοσης;
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Logistics, Trends
Απάντηση