Η Shopify, ο δημοφιλής πάροχος λογισμικού και υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου έκλεισε (αρχείο PDf) το 2021 με αυξημένες πωλήσεις κατά 57% συγκριτικά με το 2020, με έσοδα συνολικού ύψους 4,61 δισ. δολάρια, ενώ το GMV (Gross Merchandise Volume – του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της) ανήλθε στα 175,4 δισ. δολάρια αυξημένα κατά 47% σε σχέση με το 2020.
Θεωρώ, όμως, ότι περισσότερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πόσο ισχυρή είναι η Shopify στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της ίδιας εταιρείας, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της – το 71% – προήλθε από τη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς), ενώ η αγορά της περιοχής EMEA (Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Αφρική) αντιπροσωπεύει μόλις το 17,3% επί των συνολικών πωλήσεων της καναδέζικης εταιρείας.
Αν, μάλιστα, εξειδικεύσουμε την ανάλυση των στοιχείων, βλέπουμε (via) πως στη Γερμανία το 2020 μόλις τα 25,3 εκατ. ευρώ (+144%) προήλθαν από τη μεγαλύτερη σε πληθυσμό χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος ηλεκτρονικές αγορές.
Ανάλυση εσόδων κατά κατηγορία
Η αύξηση των εσόδων επιτεύχθηκε χάρη στην αύξηση τόσο των συνδρομητικών υπηρεσιών όσο και εκείνων των υπηρεσιών προς τους εμπόρους κατά 48%, στα 1,34 δισ. δολάρια, και 62%, στα 3,26 δισ. δολάρια αντίστοιχα. Μάλιστα, η αύξηση των εσόδων από τις υπηρεσίες προς τους εμπόρους ήταν κυρίως αποτέλεσμα της αύξησης των εσόδων των ηλεκτρονικών πληρωμών (Shopify Payments) κατά 879 εκατ. δολάρια (+57,7%).
Τέλος, η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA ανήλθε σε 814,4 εκατ. δολάρια έναντι των 491,3 εκατ. δολάρια το 2020, ενώ έχει πλεόνασμα μετρητών πάνω από 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Shopify πλέον απαριθμεί 2,06 εκατ. πελάτες – εμπόρους (από 377.500 εμπόρους το 2016) σε 175 χώρες.
Για το 2022, η διοίκηση αναμένει, όπως βέβαια ήταν και αναμενόμενο, και πάλι διψήφια ανάπτυξη, αλλά όχι στα επίπεδα του 2021.
Σχετικά άρθρα:
- Shopify: 377.500 έμποροι και πωλήσεις 390 εκατ. δολάρια για το 2016
- Mirakl: Νέος γύρος χρηματοδότησης ύψους 555 εκατ. δολάρια
- Η Adobe εξαγόρασε την Magento έναντι 1,68 δισ. δολαρίων
- Magento: Έλαβε επενδυτικά κεφάλαια ύψους 250 εκατ. δολαρίων από την κινεζική Hillhouse
- Spryker: Ένα νέο είδος πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου
- Η ανεξάρτητη πια Magento έβγαλε στον αέρα το Magento 2.0
- Shopware: Μετονομάζει την Bepado σε Shopware connect, ενώ λανσάρει τα Product Streams
- REWE: Commercetools και το πληροφοριακό σύστημά της SPHERE.IO
- About you: Τo «ανοικτό πολύ-προσωπικό οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου»
- Shopware: Λανσάρισμα της Bepado, μιας καινοτόμου πλατφόρμας δικτύωσης των διαδικτυακών εμπόρων
- Zalando και το νέο πληροφοριακό σύστημα αυτής ZEOS
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Shoptech
Απάντηση